
| Ilość zębów | 129 |
| Długość [mm] | 1032 |
| Szerokość [mm] | 22 |
| Liczba rolek kierunkowych | 1 |
| nr EAN | 3165143225479 |

| Ilość zębów | 129 |
| Długość [mm] | 1032 |
| Szerokość [mm] | 15 |
| Podziałka zębów [mm] | 8 |
| Liczba rolek kierunkowych | 1 |
| nr EAN | 4047025623810 |

| Długość [mm] | 1032 |
| Ilość zębów | 129 |
| Szerokość [mm] | 15 |
| Podziałka zębów [mm] | 8 |
| z rolkami | 1 |
| nr EAN | 4047025639217 |

| Długość opakowania [cm] | 26,5 |
| Szerokość opakowania [cm] | 16,5 |
| Wysokość opakowania [cm] | 7 |
| Ciężar [kg] | 0,47 |
| Ilość zębów | 129 |
| Szerokość [mm] | 15 |
| nr EAN | 4010858796860 |

| Długość opakowania [cm] | 26,5 |
| Szerokość opakowania [cm] | 16,5 |
| Wysokość opakowania [cm] | 7 |
| Ciężar [kg] | 0,54 |
| Ilość zębów | 129 |
| Szerokość [mm] | 22 |
| nr EAN | 4010858769499 |

| Długość opakowania [cm] | 28 |
| Szerokość opakowania [cm] | 17,5 |
| Wysokość opakowania [cm] | 24 |
| Ilość zębów | 129 |
| Ciężar [kg] | 1,4 |
| Szerokość [mm] | 15 |
| nr EAN | 4010858766023 |

| Długość opakowania [cm] | 28 |
| Szerokość opakowania [cm] | 17,5 |
| Wysokość opakowania [cm] | 24 |
| Ilość zębów | 129 |
| Ciężar [kg] | 1,51 |
| Szerokość [mm] | 22 |
| nr EAN | 4010858579739 |

| nr EAN | 8021787538571 |

| nr EAN | 8021787016055 |

| nr EAN | 8021787983234 |

| nr EAN | 8021787046274 |

| Ilość zębów | 129 |
| Szerokość [mm] | 22,0 |
| Liczba pasków | 1 |
| Ciężar [kg] | 1,35 |
| dla numeru artykułu | S320 |

| Ilość zębów | 124 |
| Szerokość [mm] | 22,0 |
| Liczba pasków | 1 |
| dla numeru artykułu | KD060/KD141 |

| Szerokość [mm] | 22,0 |
| Ilość zębów | 129 |
| Ciężar [kg] | 0,600 |
| dla numeru OE | 71775900 |
| nr EAN | 4027816286646 |

| Wersja | Pierburg |
| Ilość zębów | 129 |
| Ciężar [kg] | 1,33 |
| dla numeru OE | 71775900 S1 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z pompą wodną |
| nr EAN | 4027816451006 |

| Wersja | Magna |
| Ilość zębów | 129 |
| Ciężar [kg] | 1,27 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z pompą wodną |
| dla numeru OE | 71776007 |
| nr EAN | 4027816451761 |

| Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego | STT-1 |
| nr EAN | 5414465978678 |

| Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego | STT-1 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z pompą wodną |
| nr EAN | 5414465981456 |

| nr EAN | 5414465979286 |

| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z pompą wodną |
| nr EAN | 5414465060915 |

| Wykonanie pompy wodnej | dla napędu paskiem rozrządu |
| Liczba zębów 1 | 129 |
| Szerokość 1 [mm] | 22 |
| nr EAN | 8032747132760 |

| Wykonanie pompy wodnej | dla napędu paskiem rozrządu |
| Szerokość 1 [mm] | 22 |
| Liczba zębów 1 | 129 |
| nr EAN | 8032747067994 |

| Liczba pasków | 1 |
| Szerokość [mm] | 15 |
| Ilość zębów | 129 |
| z rolkami | 1 |
| nr EAN | 4250093480746 |

| Liczba pasków | 1 |
| Szerokość [mm] | 22 |
| Ilość zębów | 129 |
| z rolkami | 1 |
| nr EAN | 4250093483242 |

| z rolkami | 1 |
| Ilość zębów | 129 |
| Szerokość [mm] | 22 |
| Liczba pasków | 1 |
| Ograniczenia producenta | TESMA |
| nr EAN | 4250093484584 |

| Liczba zębów 1 | 129 |
| Szerokość 1 [mm] | 15,00 |
| uwzględnić informację serwisową | |
| nr EAN | 4005108307095 |

| Liczba zębów 1 | 129 |
| Szerokość 1 [mm] | 22,00 |
| uwzględnić informację serwisową | |
| nr EAN | 4005108527691 |

| Liczba zębów 1 | 129 |
| Szerokość 1 [mm] | 15,00 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z pompą wodną |
| uwzględnić informację serwisową | |
| nr EAN | 4005108599520 |

| Liczba zębów 1 | 129 |
| Szerokość 1 [mm] | 22,00 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z pompą wodną |
| uwzględnić informację serwisową | |
| nr EAN | 4005108839305 |

| nr EAN | 8001063986470 |

| nr EAN | 8001063891088 |

| Ilość zębów | 129 |
| Pas napędowy | z zębami o zaokrąglonym profilu |
| Szerokość pasa [mm] | 15 |
| nr EAN | 7316572130551 |

| Ilość zębów | 129 |
| Pas napędowy | z zębami o zaokrąglonym profilu |
| Szerokość pasa [mm] | 15 |
| nr EAN | 7316572487693 |

| Ilość zębów | 129 |
| Pas napędowy | z zębami o zaokrąglonym profilu |
| Szerokość pasa [mm] | 22 |
| nr EAN | 7316574239665 |

| Ilość zębów | 129 |
| Pas napędowy | z zębami o zaokrąglonym profilu |
| Szerokość pasa [mm] | 22 |
| nr EAN | 7316574317394 |

| Ilość zębów | 129 |
| Pas napędowy | z zębami o zaokrąglonym profilu |
| Szerokość pasa [mm] | 22 |
| nr EAN | 7316575471163 |

| Liczba zębów 1 | 129 |
| Liczba pasków | 1 |
| Liczba rolek kierunkowych | 1 |
| Masa [g] | 570 |
| Szerokość 1 [mm] | 22 |
| nr EAN | 3413521084317 |
Rozrząd jest bardzo ważnym elementem silników tłokowych. Bez niego praca tego typu jednostek napędowych jest niemożliwa. Zadaniem rozrządu jest sterowanie zaworami, które odpowiednio doprowadzają mieszankę i usuwają spaliny z komory spalania. Rozrząd może być napędzany przez łańcuch rozrządu, koła zębate lub pasek. W nowych samochodach zazwyczaj stosowane są paski rozrządu, które zmniejszają spalanie samochodu, emisję dwutlenku węgla, ich praca jest cicha i silnik dzięki nim ma obniżone drgania. Ich wadą jest krótszy czas eksploatacji w stosunku do wytrzymałego łańcucha. Układ rozrządu DOHC jest najczęściej stosowany w nowoczesnych samochodach. Zastosowane są w nim dwa wałki rozrządu, umieszczone w głowicy silnika. Zazwyczaj jeden wałek steruje zaworami ssącymi, a drugi odprowadzaniem spalin. W układzie SOHC zainstalowany jest jeden wałek rozrządu sterujący równocześnie dwoma czynnościami. OHV jest rzadko stosowany ze względu na swoją skomplikowaną budowę i głośną pracę.
Zastosowany jest jeden wałek umieszczony w bloku, sterujący zaworami przez popychacze. W OHC posiada jeden wałek zamontowany bezpośrednio nad zaworami. Rozrząd powinien być wymieniany, ponieważ może dojść do jego zerwania, co spowoduje zderzenie się zaworów z tłokami, co oznacza duże koszty naprawy, a nawet wymianę całego motoru. W niektórych samochodach powinien być wymieniany co około 50 tysięcy przejechanych kilometrów, a w innych po ponad 100-200 tysiącach kilometrów (w przypadku paska rozrządu materiał może ulec zniszczeniu przez czas i należy wymieniać go co 5-6 lat). Zaleca się, aby został wymieniony cały zestaw paska rozrządu. Jego wymiana jest bardzo pracochłonna i kosztowna. Tego typu naprawy powinny być wykonywane przez wykwalifikowanych mechaników. O częstotliwość wymiany rozrządu najlepiej zapytać mechanika, który będzie wiedział, w którym pojeździe rozrząd jest awaryjny i należy go zmienić wcześniej, niż podaje producent.

Zestawy naprawcze przekładni kierowniczych
29-09-2025

Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025

Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025

Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025

Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025

Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025