Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Ford » silnik Ford GRANADA Turnier (GGNL) » sterowanie silnikiem Ford GRANADA Turnier (GGNL) » pasek rozrządu i części wspólpracujące Ford GRANADA Turnier (GGNL) » zestaw paska rozrządu Ford GRANADA Turnier (GGNL)

zestaw paska rozrządu do FORD GRANADA Turnier (GGNL)

wybierz typ samochodu FORD GRANADA Turnier (GGNL):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Ilość zębów 153
Długość [mm] 1457
Szerokość [mm] 25,4
Podziałka zębów [mm] 9,525
Liczba rolek kierunkowych 2
nr EAN 4047025628525
Długość [mm] 1457
Ilość zębów 153
Szerokość [mm] 25,4
Podziałka zębów [mm] 9,525
z rolkami 2
nr EAN 4047025639255
Długość opakowania [cm] 26,5
Szerokość opakowania [cm] 16,5
Wysokość opakowania [cm] 9,5
Ciężar [kg] 0,9
Ilość zębów 153
Szerokość [mm] 25
nr EAN 4010858831035
Długość opakowania [cm] 28
Szerokość opakowania [cm] 17,5
Wysokość opakowania [cm] 31
Ilość zębów 153
Ciężar [kg] 3,06
Szerokość [mm] 25
nr EAN 4010858576622
cena brutto:
160.99 zł
 Kup
Status produktu: Normalny
nr EAN 8021787000283
Status produktu: Normalny
nr EAN 8021787113099
Ilość zębów 153
Szerokość [mm] 25,4
Liczba pasków 1
Ciężar [kg] 2,1
dla numeru artykułu C138
nr EAN 8430632000611
Ilość zębów 153
Ciężar [kg] 0,95
nr EAN 4027816223092
Ilość zębów 153
Ciężar [kg] 2,492
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
nr EAN 4027816464105
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego STT-1
nr EAN 5414465978555
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego STT-1
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
nr EAN 5414465039829
Wykonanie pompy wodnej dla napędu paskiem rozrządu
Liczba zębów 1 153
Szerokość 1 [mm] 25
nr EAN 8032747216507
Liczba pasków 1
Szerokość [mm] 25
Ilość zębów 153
z rolkami 2
nr EAN 4250093480524
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
Liczba pasków 1
Szerokość [mm] 25
Ilość zębów 153
z rolkami 2
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze śrubami
nr EAN 4250093482399
cena brutto:
180.00 zł
 Kup
Liczba zębów 1 153
Szerokość 1 [mm] 25,40
uwzględnić informację serwisową 
Postępować zgodnie z instrukcją montażu 
nr EAN 4005108307415
Liczba zębów 1 153
Szerokość 1 [mm] 25,40
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
uwzględnić informację serwisową 
Postępować zgodnie z instrukcją montażu 
nr EAN 4005108743886
cena brutto:
185.00 zł
 Kup
Ilość zębów 153
Pas napędowy z zębami o zaokrąglonym profilu
Szerokość pasa [mm] 25,1
nr EAN 7316572283530
Ilość zębów 153
Pas napędowy z zębami o zaokrąglonym profilu
Szerokość pasa [mm] 25,4
nr EAN 7316574873005
Wyświetlanie od 1 do 18 (z 18 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
zestaw paska rozrządu

Zestaw rozrządu


Rozrząd jest bardzo ważnym elementem silników tłokowych. Bez niego praca tego typu jednostek napędowych jest niemożliwa. Zadaniem rozrządu jest sterowanie zaworami, które odpowiednio doprowadzają mieszankę i usuwają spaliny z komory spalania. Rozrząd może być napędzany przez łańcuch rozrządu, koła zębate lub pasek. W nowych samochodach zazwyczaj stosowane są paski rozrządu, które zmniejszają spalanie samochodu, emisję dwutlenku węgla, ich praca jest cicha i silnik dzięki nim ma obniżone drgania. Ich wadą jest krótszy czas eksploatacji w stosunku do wytrzymałego łańcucha. Układ rozrządu DOHC jest najczęściej stosowany w nowoczesnych samochodach. Zastosowane są w nim dwa wałki rozrządu, umieszczone w głowicy silnika. Zazwyczaj jeden wałek steruje zaworami ssącymi, a drugi odprowadzaniem spalin. W układzie SOHC zainstalowany jest jeden wałek rozrządu sterujący równocześnie dwoma czynnościami. OHV jest rzadko stosowany ze względu na swoją skomplikowaną budowę i głośną pracę.

Zastosowany jest jeden wałek umieszczony w bloku, sterujący zaworami przez popychacze. W OHC posiada jeden wałek zamontowany bezpośrednio nad zaworami. Rozrząd powinien być wymieniany, ponieważ może dojść do jego zerwania, co spowoduje zderzenie się zaworów z tłokami, co oznacza duże koszty naprawy, a nawet wymianę całego motoru. W niektórych samochodach powinien być wymieniany co około 50 tysięcy przejechanych kilometrów, a w innych po ponad 100-200 tysiącach kilometrów (w przypadku paska rozrządu materiał może ulec zniszczeniu przez czas i należy wymieniać go co 5-6 lat). Zaleca się, aby został wymieniony cały zestaw paska rozrządu. Jego wymiana jest bardzo pracochłonna i kosztowna. Tego typu naprawy powinny być wykonywane przez wykwalifikowanych mechaników. O częstotliwość wymiany rozrządu najlepiej zapytać mechanika, który będzie wiedział, w którym pojeździe rozrząd jest awaryjny i należy go zmienić wcześniej, niż podaje producent.