nr EAN | 5411450741927 |
Ilość zębów | 123 |
Ciężar [kg] | 0,780 |
Pas napędowy | z zębami o zaokrąglonym profilu |
nr EAN | 5050063173062 |
Długość [mm] | 1172 |
Ilość zębów | 123 |
Szerokość [mm] | 27 |
Podziałka zębów [mm] | 9,525 |
z rolkami | 1 |
nr EAN | 4047025639347 |
Długość opakowania [cm] | 26,5 |
Szerokość opakowania [cm] | 16,5 |
Wysokość opakowania [cm] | 7 |
Ciężar [kg] | 0,9 |
Ilość zębów | 123 |
Szerokość [mm] | 27 |
nr EAN | 4010858767075 |
Długość opakowania [cm] | 28 |
Szerokość opakowania [cm] | 17,5 |
Wysokość opakowania [cm] | 31 |
Ilość zębów | 123 |
Ciężar [kg] | 1,534 |
Szerokość [mm] | 27 |
nr EAN | 4010858800000 |
Długość opakowania [cm] | 26,5 |
Szerokość opakowania [cm] | 16,5 |
Wysokość opakowania [cm] | 9,5 |
Ciężar [kg] | 0,9 |
Ilość zębów | 119 |
Szerokość [mm] | 27 |
nr EAN | 4010858589080 |
Długość opakowania [cm] | 28 |
Szerokość opakowania [cm] | 17,5 |
Wysokość opakowania [cm] | 24 |
Ilość zębów | 119 |
Ciężar [kg] | 1,76 |
Szerokość [mm] | 27 |
nr EAN | 4010858800048 |
nr EAN | 8021787029567 |
nr EAN | 8021787094350 |
nr EAN | 8021787114645 |
nr EAN | 8021787114898 |
Ilość zębów | 119 |
Szerokość [mm] | 27,0 |
Liczba pasków | 1 |
Ciężar [kg] | 1,89 |
dla numeru artykułu | R231 |
Szerokość [mm] | 27,0 |
Ilość zębów | 123 |
Ciężar [kg] | 0,518 |
dla numeru OE | 77 01 477 028 |
nr EAN | 4027816212706 |
Ilość zębów | 123 |
Ciężar [kg] | 1,17 |
dla numeru OE | 77 01 477 028 S1 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z pompą wodną |
nr EAN | 4027816327318 |
nr EAN | 5414465980206 |
nr EAN | 5414465668418 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z pompą wodną |
nr EAN | 5414465249006 |
Liczba pasków | 1 |
Ilość zębów | 123 |
Szerokość [mm] | 27 |
z rolkami | 1 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | ze śrubami |
Wersja | M8/M12/M14 |
nr EAN | 4250093484690 |
Liczba pasków | 1 |
Ilość zębów | 119 |
Szerokość [mm] | 27 |
z rolkami | 1 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | ze śrubami |
Wersja | M8/M14 |
nr EAN | 4250093485376 |
Liczba zębów 1 | 123 |
Szerokość 1 [mm] | 27,00 |
uwzględnić informację serwisową | |
Postępować zgodnie z instrukcją montażu | |
nr EAN | 4005108317391 |
Liczba zębów 1 | 119 |
Szerokość 1 [mm] | 27,00 |
uwzględnić informację serwisową | |
nr EAN | 4005108963697 |
Liczba zębów 1 | 119 |
Szerokość 1 [mm] | 27,00 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z pompą wodną |
uwzględnić informację serwisową | |
nr EAN | 4005108977991 |
Liczba zębów 1 | 123 |
Szerokość 1 [mm] | 27,00 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z pompą wodną |
uwzględnić informację serwisową | |
Postępować zgodnie z instrukcją montażu | |
nr EAN | 4014870132958 |
Ilość zębów | 123 |
Pas napędowy | z zębami o zaokrąglonym profilu |
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego | VKN 1004 |
Szerokość pasa [mm] | 27 |
nr EAN | 7316574942213 |
Ilość zębów | 123 |
Pas napędowy | z zębami o zaokrąglonym profilu |
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego | VKN 1004 |
Szerokość pasa [mm] | 27 |
nr EAN | 7316575300531 |
Ilość zębów | 119 |
Szerokość pasa [mm] | 27 |
nr EAN | 7316576997747 |
Ilość zębów | 119 |
Szerokość pasa [mm] | 27 |
nr EAN | 7316576998126 |
Liczba zębów 1 | 119 |
Liczba pasków | 1 |
Liczba rolek kierunkowych | 1 |
Masa [g] | 1665 |
Szerokość 1 [mm] | 27 |
nr EAN | 3413521581359 |
Ilość zębów | 123 |
Ciężar [kg] | 1,17 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z pompą wodną |
uwzględnić informację serwisową | |
nr EAN | 4044688646484 |
Szerokość [mm] | 27,0 |
Ilość zębów | 119 |
Ciężar [kg] | 0,697 |
nr EAN | 4044688664969 |
Szerokość [mm] | 27,0 |
Ilość zębów | 123 |
Powierzchnia | pokryty |
Ciężar [kg] | 1,14 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z pompą wodną |
dla numeru OE | 77 01 477 028 S2 |
nr EAN | 4054228731631 |
Rozrząd jest bardzo ważnym elementem silników tłokowych. Bez niego praca tego typu jednostek napędowych jest niemożliwa. Zadaniem rozrządu jest sterowanie zaworami, które odpowiednio doprowadzają mieszankę i usuwają spaliny z komory spalania. Rozrząd może być napędzany przez łańcuch rozrządu, koła zębate lub pasek. W nowych samochodach zazwyczaj stosowane są paski rozrządu, które zmniejszają spalanie samochodu, emisję dwutlenku węgla, ich praca jest cicha i silnik dzięki nim ma obniżone drgania. Ich wadą jest krótszy czas eksploatacji w stosunku do wytrzymałego łańcucha. Układ rozrządu DOHC jest najczęściej stosowany w nowoczesnych samochodach. Zastosowane są w nim dwa wałki rozrządu, umieszczone w głowicy silnika. Zazwyczaj jeden wałek steruje zaworami ssącymi, a drugi odprowadzaniem spalin. W układzie SOHC zainstalowany jest jeden wałek rozrządu sterujący równocześnie dwoma czynnościami. OHV jest rzadko stosowany ze względu na swoją skomplikowaną budowę i głośną pracę.
Zastosowany jest jeden wałek umieszczony w bloku, sterujący zaworami przez popychacze. W OHC posiada jeden wałek zamontowany bezpośrednio nad zaworami. Rozrząd powinien być wymieniany, ponieważ może dojść do jego zerwania, co spowoduje zderzenie się zaworów z tłokami, co oznacza duże koszty naprawy, a nawet wymianę całego motoru. W niektórych samochodach powinien być wymieniany co około 50 tysięcy przejechanych kilometrów, a w innych po ponad 100-200 tysiącach kilometrów (w przypadku paska rozrządu materiał może ulec zniszczeniu przez czas i należy wymieniać go co 5-6 lat). Zaleca się, aby został wymieniony cały zestaw paska rozrządu. Jego wymiana jest bardzo pracochłonna i kosztowna. Tego typu naprawy powinny być wykonywane przez wykwalifikowanych mechaników. O częstotliwość wymiany rozrządu najlepiej zapytać mechanika, który będzie wiedział, w którym pojeździe rozrząd jest awaryjny i należy go zmienić wcześniej, niż podaje producent.
Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025
Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025
Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025
Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025
Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025
Przyczyny uszkodzenia pokrywy zaworów
07-04-2025