Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Renault » silnik Renault MEGANE III liftback (BZ0/1_, B3_) » sterowanie silnikiem Renault MEGANE III liftback (BZ0/1_, B3_) » pasek rozrządu i części wspólpracujące Renault MEGANE III liftback (BZ0/1_, B3_) » zestaw paska rozrządu Renault MEGANE III liftback (BZ0/1_, B3_)

zestaw paska rozrządu do RENAULT MEGANE III liftback (BZ0/1_, B3_)

wybierz typ samochodu RENAULT MEGANE III liftback (BZ0/1_, B3_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Ilość zębów 133
Długość [mm] 1267
Szerokość [mm] 26
Podziałka zębów [mm] 9,525
Liczba rolek kierunkowych 1
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z elementem napinającym
nr EAN 4047025478403
Długość [mm] 1267
Ilość zębów 133
Szerokość [mm] 26
Podziałka zębów [mm] 9,525
z rolkami 1
nr EAN 4047025517362
Długość opakowania [cm] 26,5
Szerokość opakowania [cm] 16,5
Wysokość opakowania [cm] 9,5
Ciężar [kg] 1,09
Ilość zębów 133
Szerokość [mm] 26
nr EAN 4010858576219
Długość opakowania [cm] 28
Szerokość opakowania [cm] 17,5
Wysokość opakowania [cm] 24
Ilość zębów 133
Ciężar [kg] 1,97
Szerokość 1 [mm] 26
nr EAN 4010858153861
cena brutto:
117.00 zł
 Kup
Status produktu: Normalny
nr EAN 8021787047349
Status produktu: Normalny
nr EAN 8021787063967
Status produktu: Normalny
nr EAN 5414465011603
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
nr EAN 5414465385445
Liczba pasków 1
Ilość zębów 133
Szerokość [mm] 26
z rolkami 1
nr EAN 4250093483914
cena brutto:
291.01 zł
 Kup
Liczba zębów 1 133
Szerokość 1 [mm] 26,00
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4005108806970
Liczba zębów 1 133
Szerokość 1 [mm] 26,00
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4014870148102
Indeks: REN 8201038625
Marka: RENAULT
Grupa towarowa TecDoc: Zestaw paska rozrządu
Nazwa: ZESTAW ROZRZĄDU (Z PASKIEM) RENAULT
Opis: Renault GRAND SCÉNIC 1.9 dCi MEGANE CC 1.9 dCi MEGANE III 1.9 dCi (BZ0N, BZ0J),(DZ0N, DZ0J), (KZ0N) SCÉNIC III 1.9 dCi
Dane dodatkowe: Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: : 8201038625
Numer dostawcy: 8201038625
Parametry:Ilość zębów : 133
Szerokość [mm] : 26
cena brutto:
239.00 zł
 Kup
Ilość zębów 133
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego VKN 1008
Szerokość pasa [mm] 26
nr EAN 7316575653668
Ilość zębów 133
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego VKN 1008
Szerokość pasa [mm] 26
nr EAN 7316575653682
Liczba zębów 1 133
Liczba pasków 1
Liczba rolek kierunkowych 1
Masa [g] 1809
Szerokość 1 [mm] 26
nr EAN 3413521550713
Wyświetlanie od 1 do 15 (z 15 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
zestaw paska rozrządu

Zestaw rozrządu


Rozrząd jest bardzo ważnym elementem silników tłokowych. Bez niego praca tego typu jednostek napędowych jest niemożliwa. Zadaniem rozrządu jest sterowanie zaworami, które odpowiednio doprowadzają mieszankę i usuwają spaliny z komory spalania. Rozrząd może być napędzany przez łańcuch rozrządu, koła zębate lub pasek. W nowych samochodach zazwyczaj stosowane są paski rozrządu, które zmniejszają spalanie samochodu, emisję dwutlenku węgla, ich praca jest cicha i silnik dzięki nim ma obniżone drgania. Ich wadą jest krótszy czas eksploatacji w stosunku do wytrzymałego łańcucha. Układ rozrządu DOHC jest najczęściej stosowany w nowoczesnych samochodach. Zastosowane są w nim dwa wałki rozrządu, umieszczone w głowicy silnika. Zazwyczaj jeden wałek steruje zaworami ssącymi, a drugi odprowadzaniem spalin. W układzie SOHC zainstalowany jest jeden wałek rozrządu sterujący równocześnie dwoma czynnościami. OHV jest rzadko stosowany ze względu na swoją skomplikowaną budowę i głośną pracę.

Zastosowany jest jeden wałek umieszczony w bloku, sterujący zaworami przez popychacze. W OHC posiada jeden wałek zamontowany bezpośrednio nad zaworami. Rozrząd powinien być wymieniany, ponieważ może dojść do jego zerwania, co spowoduje zderzenie się zaworów z tłokami, co oznacza duże koszty naprawy, a nawet wymianę całego motoru. W niektórych samochodach powinien być wymieniany co około 50 tysięcy przejechanych kilometrów, a w innych po ponad 100-200 tysiącach kilometrów (w przypadku paska rozrządu materiał może ulec zniszczeniu przez czas i należy wymieniać go co 5-6 lat). Zaleca się, aby został wymieniony cały zestaw paska rozrządu. Jego wymiana jest bardzo pracochłonna i kosztowna. Tego typu naprawy powinny być wykonywane przez wykwalifikowanych mechaników. O częstotliwość wymiany rozrządu najlepiej zapytać mechanika, który będzie wiedział, w którym pojeździe rozrząd jest awaryjny i należy go zmienić wcześniej, niż podaje producent.