Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Hyundai » silnik Hyundai ELANTRA VI sedan (AD, ADA) » sterowanie silnikiem Hyundai ELANTRA VI sedan (AD, ADA) » pasek rozrządu i części wspólpracujące Hyundai ELANTRA VI sedan (AD, ADA) » zestaw paska rozrządu Hyundai ELANTRA VI sedan (AD, ADA)

zestaw paska rozrządu do HYUNDAI ELANTRA VI sedan (AD, ADA)

wybierz typ samochodu HYUNDAI ELANTRA VI sedan (AD, ADA):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Długość opakowania [cm] 26,5
Szerokość opakowania [cm] 16,5
Wysokość opakowania [cm] 9,5
Ciężar [kg] 0,9
Ilość zębów 119
Szerokość [mm] 27
nr EAN 4010858589080
Długość opakowania [cm] 28
Szerokość opakowania [cm] 17,5
Wysokość opakowania [cm] 24
Ilość zębów 119
Ciężar [kg] 1,76
Szerokość [mm] 27
nr EAN 4010858800048
Szerokość [mm]27
Ilość zębów119
Ciężar [kg]0,98
Wysokość opakowania [cm]9,5
Szerokość opakowania [cm]16,5
Długożć opakowania [cm]26,5
EAN4010858996741
StanFabrycznie nowy
cena brutto:
183.00 zł
 Kup
Status produktu: Normalny
nr EAN 8021787114645
Status produktu: Normalny
nr EAN 8021787114898
Ilość zębów 119
Szerokość [mm] 27,0
Liczba pasków 1
Ciężar [kg] 1,89
dla numeru artykułu R231
Status produktu: Normalny
nr EAN 5414465668418
Liczba pasków 1
Ilość zębów 119
Szerokość [mm] 27
z rolkami 1
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze śrubami
Wersja M8/M14
nr EAN 4250093485376
cena brutto:
210.99 zł
 Kup
Liczba zębów 1 119
Szerokość 1 [mm] 27,00
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4005108963697
Liczba zębów 1 119
Szerokość 1 [mm] 27,00
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4005108977991
Indeks: REN 130C11508R
Marka: RENAULT
Grupa towarowa TecDoc: Zestaw paska rozrządu
Nazwa: ZESTAW ROZRZĄDU (Z PASKIEM) RENAULT
Opis: ZESTAW ROZRZĄDU (Z PASKIEM) RENAULT
Dane dodatkowe: Ilość sprzedażna = 1
Ilość w opakowaniu = 1
Zamiennik: : K015675XS
Numer dostawcy: 130C11508R
cena brutto:
212.00 zł
 Kup
Ilość zębów 119
Szerokość pasa [mm] 27
nr EAN 7316576997747
Ilość zębów 119
Szerokość pasa [mm] 27
nr EAN 7316576998126
Liczba zębów 1 119
Liczba pasków 1
Liczba rolek kierunkowych 1
Masa [g] 1665
Szerokość 1 [mm] 27
nr EAN 3413521581359
Szerokość [mm] 27,0
Ilość zębów 119
Ciężar [kg] 0,697
nr EAN 4044688664969
Wyświetlanie od 1 do 15 (z 15 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
zestaw paska rozrządu

Zestaw rozrządu


Rozrząd jest bardzo ważnym elementem silników tłokowych. Bez niego praca tego typu jednostek napędowych jest niemożliwa. Zadaniem rozrządu jest sterowanie zaworami, które odpowiednio doprowadzają mieszankę i usuwają spaliny z komory spalania. Rozrząd może być napędzany przez łańcuch rozrządu, koła zębate lub pasek. W nowych samochodach zazwyczaj stosowane są paski rozrządu, które zmniejszają spalanie samochodu, emisję dwutlenku węgla, ich praca jest cicha i silnik dzięki nim ma obniżone drgania. Ich wadą jest krótszy czas eksploatacji w stosunku do wytrzymałego łańcucha. Układ rozrządu DOHC jest najczęściej stosowany w nowoczesnych samochodach. Zastosowane są w nim dwa wałki rozrządu, umieszczone w głowicy silnika. Zazwyczaj jeden wałek steruje zaworami ssącymi, a drugi odprowadzaniem spalin. W układzie SOHC zainstalowany jest jeden wałek rozrządu sterujący równocześnie dwoma czynnościami. OHV jest rzadko stosowany ze względu na swoją skomplikowaną budowę i głośną pracę.

Zastosowany jest jeden wałek umieszczony w bloku, sterujący zaworami przez popychacze. W OHC posiada jeden wałek zamontowany bezpośrednio nad zaworami. Rozrząd powinien być wymieniany, ponieważ może dojść do jego zerwania, co spowoduje zderzenie się zaworów z tłokami, co oznacza duże koszty naprawy, a nawet wymianę całego motoru. W niektórych samochodach powinien być wymieniany co około 50 tysięcy przejechanych kilometrów, a w innych po ponad 100-200 tysiącach kilometrów (w przypadku paska rozrządu materiał może ulec zniszczeniu przez czas i należy wymieniać go co 5-6 lat). Zaleca się, aby został wymieniony cały zestaw paska rozrządu. Jego wymiana jest bardzo pracochłonna i kosztowna. Tego typu naprawy powinny być wykonywane przez wykwalifikowanych mechaników. O częstotliwość wymiany rozrządu najlepiej zapytać mechanika, który będzie wiedział, w którym pojeździe rozrząd jest awaryjny i należy go zmienić wcześniej, niż podaje producent.