Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Jeep » sterowanie silnikiem Jeep » pasek rozrządu i części wspólpracujące Jeep » zestaw paska rozrządu Jeep

zestaw paska rozrządu do JEEP

wybierz model samochodu JEEP:
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Ilość zębów 144
Długość [mm] 1372
Szerokość [mm] 25
Podziałka zębów [mm] 9,525
Liczba rolek kierunkowych 2
nr EAN 4047026238082
Długość opakowania [cm] 26,5
Szerokość opakowania [cm] 16,5
Wysokość opakowania [cm] 9,5
Ciężar [kg] 1,17
Ilość zębów 144
Szerokość [mm] 25
Opcja wyposażenia 4V
nr EAN 4010858795870
cena brutto:
175.00 zł
 Kup
Status produktu: Normalny
nr EAN 8021787544305
Ilość zębów 144
Szerokość [mm] 25,4
Liczba pasków 1
Ciężar [kg] 0,97
dla numeru artykułu C120
nr EAN 8430632000772
cena brutto:
155.00 zł
 Kup
Ilość zębów 144
Szerokość [mm] 25,4
Liczba pasków 1
dla numeru artykułu KD072
Ilość zębów 144
Ciężar [kg] 1,95
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
dla numeru OE 16 095 248 80
nr EAN 4027816451112
Wykonanie pompy wodnej dla napędu paskiem rozrządu
Liczba zębów 1 144
Szerokość 1 [mm] 25,4
nr EAN 8032747067222
Liczba pasków 1
Szerokość [mm] 25,4
Ilość zębów 144
z rolkami 2
nr EAN 4250093480463
cena brutto:
190.99 zł
 Kup
Liczba zębów 1 144
Szerokość 1 [mm] 25,40
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4005108307385
Liczba zębów 1 144
Szerokość 1 [mm] 25,40
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4005108599490
cena brutto:
170.99 zł
 Kup
Ilość zębów 144
Pas napędowy z zębami o zaokrąglonym profilu
Szerokość pasa [mm] 25,4
nr EAN 7316572300909
Ilość zębów 144
Pas napędowy z zębami o zaokrąglonym profilu
Szerokość pasa [mm] 25,4
nr EAN 7316572504666
Liczba zębów 1 144
Liczba pasków 1
Liczba rolek kierunkowych 2
Masa [g] 2100
Szerokość 1 [mm] 25,4
nr EAN 3413521186837
Szerokość [mm] 25,4
Ilość zębów 144
Ciężar [kg] 1,051
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4044688644336
Wyświetlanie od 1 do 14 (z 14 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
zestaw paska rozrządu

Zestaw rozrządu


Rozrząd jest bardzo ważnym elementem silników tłokowych. Bez niego praca tego typu jednostek napędowych jest niemożliwa. Zadaniem rozrządu jest sterowanie zaworami, które odpowiednio doprowadzają mieszankę i usuwają spaliny z komory spalania. Rozrząd może być napędzany przez łańcuch rozrządu, koła zębate lub pasek. W nowych samochodach zazwyczaj stosowane są paski rozrządu, które zmniejszają spalanie samochodu, emisję dwutlenku węgla, ich praca jest cicha i silnik dzięki nim ma obniżone drgania. Ich wadą jest krótszy czas eksploatacji w stosunku do wytrzymałego łańcucha. Układ rozrządu DOHC jest najczęściej stosowany w nowoczesnych samochodach. Zastosowane są w nim dwa wałki rozrządu, umieszczone w głowicy silnika. Zazwyczaj jeden wałek steruje zaworami ssącymi, a drugi odprowadzaniem spalin. W układzie SOHC zainstalowany jest jeden wałek rozrządu sterujący równocześnie dwoma czynnościami. OHV jest rzadko stosowany ze względu na swoją skomplikowaną budowę i głośną pracę.

Zastosowany jest jeden wałek umieszczony w bloku, sterujący zaworami przez popychacze. W OHC posiada jeden wałek zamontowany bezpośrednio nad zaworami. Rozrząd powinien być wymieniany, ponieważ może dojść do jego zerwania, co spowoduje zderzenie się zaworów z tłokami, co oznacza duże koszty naprawy, a nawet wymianę całego motoru. W niektórych samochodach powinien być wymieniany co około 50 tysięcy przejechanych kilometrów, a w innych po ponad 100-200 tysiącach kilometrów (w przypadku paska rozrządu materiał może ulec zniszczeniu przez czas i należy wymieniać go co 5-6 lat). Zaleca się, aby został wymieniony cały zestaw paska rozrządu. Jego wymiana jest bardzo pracochłonna i kosztowna. Tego typu naprawy powinny być wykonywane przez wykwalifikowanych mechaników. O częstotliwość wymiany rozrządu najlepiej zapytać mechanika, który będzie wiedział, w którym pojeździe rozrząd jest awaryjny i należy go zmienić wcześniej, niż podaje producent.