Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Audi » silnik Audi A6 C5 (4B2, 4B4) » sterowanie silnikiem Audi A6 C5 (4B2, 4B4) » pasek rozrządu i części wspólpracujące Audi A6 C5 (4B2, 4B4) » zestaw paska rozrządu Audi A6 C5 (4B2, 4B4)

zestaw paska rozrządu do AUDI A6 C5 (4B2, 4B4)

wybierz typ samochodu AUDI A6 C5 (4B2, 4B4):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Długość opakowania [cm] 26,5
Szerokość opakowania [cm] 16,5
Wysokość opakowania [cm] 9,5
Ciężar [kg] 1,57
Ilość zębów 120
Szerokość [mm] 30
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z amortyzatorem, rolka napinacza
zawiera więcej pozycji niż zestaw OE (nr art.) 038 198 119B
nr EAN 4010858793104
Długość opakowania [cm] 26,5
Szerokość opakowania [cm] 16,5
Wysokość opakowania [cm] 9,5
Ciężar [kg] 1,171
Ilość zębów 120
Szerokość [mm] 30
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez amortyzatora, rolka napinacza
alternatywnie 
nr EAN 4010858795719
Długość opakowania [cm] 28
Szerokość opakowania [cm] 17,5
Wysokość opakowania [cm] 24
Ilość zębów 120
Ciężar [kg] 2,56
Szerokość [mm] 30
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z amortyzatorem, rolka napinacza
nr EAN 4010858768218
cena brutto:
343.00 zł
 Kup
Status produktu: Normalny
nr EAN 8021787005189
Ilość zębów 120
Szerokość [mm] 30,0
Liczba pasków 1
Ciężar [kg] 2,56
dla numeru artykułu A251
nr EAN 8430632000871
Ilość zębów 120
Powierzchnia pokryty
Ciężar [kg] 1,8
dla numeru OE 038 198 119 B S1
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
nr EAN 4027816451259
Status produktu: Normalny
nr EAN 5414465980855
Przestrzegać danych technicznych 
nr EAN 5414465980886
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
nr EAN 5414465133176
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
Przestrzegać danych technicznych 
nr EAN 5414465133183
Liczba pasków 1
Szerokość [mm] 30
Ilość zębów 120
nr EAN 4250093482375
cena brutto:
296.00 zł
 Kup
Liczba zębów 1 120
Szerokość 1 [mm] 30,00
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez amortyzatora, rolka napinacza
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4005108306807
cena brutto:
418.00 zł
 Kup
Liczba zębów 1 120
Szerokość 1 [mm] 30,00
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z amortyzatorem, rolka napinacza
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4005108306814
Liczba zębów 1 120
Szerokość 1 [mm] 30,00
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4005108839213
cena brutto:
300.00 zł
 Kup
Ilość zębów 120
Pas napędowy z zębami o zaokrąglonym profilu
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego VKN 1000
Szerokość pasa [mm] 30
nr EAN 7316572130575
cena brutto:
479.00 zł
 Kup
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z amortyzatorem, rolka napinacza
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego VKN 1000
nr EAN 7316573710011
Ilość zębów 120
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z amortyzatorem, rolka napinacza
Pas napędowy z zębami o zaokrąglonym profilu
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego VKN 1000
Szerokość pasa [mm] 30
nr EAN 7316575300371
Wyświetlanie od 1 do 17 (z 17 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
zestaw paska rozrządu

Zestaw rozrządu


Rozrząd jest bardzo ważnym elementem silników tłokowych. Bez niego praca tego typu jednostek napędowych jest niemożliwa. Zadaniem rozrządu jest sterowanie zaworami, które odpowiednio doprowadzają mieszankę i usuwają spaliny z komory spalania. Rozrząd może być napędzany przez łańcuch rozrządu, koła zębate lub pasek. W nowych samochodach zazwyczaj stosowane są paski rozrządu, które zmniejszają spalanie samochodu, emisję dwutlenku węgla, ich praca jest cicha i silnik dzięki nim ma obniżone drgania. Ich wadą jest krótszy czas eksploatacji w stosunku do wytrzymałego łańcucha. Układ rozrządu DOHC jest najczęściej stosowany w nowoczesnych samochodach. Zastosowane są w nim dwa wałki rozrządu, umieszczone w głowicy silnika. Zazwyczaj jeden wałek steruje zaworami ssącymi, a drugi odprowadzaniem spalin. W układzie SOHC zainstalowany jest jeden wałek rozrządu sterujący równocześnie dwoma czynnościami. OHV jest rzadko stosowany ze względu na swoją skomplikowaną budowę i głośną pracę.

Zastosowany jest jeden wałek umieszczony w bloku, sterujący zaworami przez popychacze. W OHC posiada jeden wałek zamontowany bezpośrednio nad zaworami. Rozrząd powinien być wymieniany, ponieważ może dojść do jego zerwania, co spowoduje zderzenie się zaworów z tłokami, co oznacza duże koszty naprawy, a nawet wymianę całego motoru. W niektórych samochodach powinien być wymieniany co około 50 tysięcy przejechanych kilometrów, a w innych po ponad 100-200 tysiącach kilometrów (w przypadku paska rozrządu materiał może ulec zniszczeniu przez czas i należy wymieniać go co 5-6 lat). Zaleca się, aby został wymieniony cały zestaw paska rozrządu. Jego wymiana jest bardzo pracochłonna i kosztowna. Tego typu naprawy powinny być wykonywane przez wykwalifikowanych mechaników. O częstotliwość wymiany rozrządu najlepiej zapytać mechanika, który będzie wiedział, w którym pojeździe rozrząd jest awaryjny i należy go zmienić wcześniej, niż podaje producent.