Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Nissan » silnik Nissan DATSUN 180B (PL810) » sterowanie silnikiem Nissan DATSUN 180B (PL810) » pasek rozrządu i części wspólpracujące Nissan DATSUN 180B (PL810) » zestaw paska rozrządu Nissan DATSUN 180B (PL810)

zestaw paska rozrządu do NISSAN DATSUN 180B (PL810)

wybierz typ samochodu NISSAN DATSUN 180B (PL810):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
A1, A3, A3 Limousine, IBIZA V (6J5 / 6J1 / 6J8), LEON, LEON SC, LEON ST, FABIA, OCTAVIA, BEETLE, CADDY, GOLF, GOLF SPORTSVAN, JETTA, POLO (1.0 - 1.6 TSI/TFSI)
Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: 530059210
Numer dostawcy: AT10709
Ilość zębów 163
Długość [mm] 1141
Szerokość [mm] 20
Podziałka zębów [mm] 7
Liczba rolek kierunkowych 2
nr EAN 4047026097160
Długość [mm] 435
Ilość zębów 87
Szerokość [mm] 10
Podziałka zębów [mm] 5
Urządzenia napędzane agregat napędzany: pompa wodna
nr EAN 4047026302646
Długość opakowania [cm] 26,5
Szerokość opakowania [cm] 16,5
Wysokość opakowania [cm] 9,5
Ciężar [kg] 1,17
Ilość zębów 163
Szerokość [mm] 20
nr EAN 4010858003036
Długość opakowania [cm] 28
Szerokość opakowania [cm] 17,5
Wysokość opakowania [cm] 24
Ilość zębów 87
Ciężar [kg] 1,42
Szerokość 1 [mm] 10
nr EAN 4010858008505
cena brutto:
372.00 zł
 Kup
Status produktu: Normalny
nr EAN 8021787106794
Status produktu: Normalny
nr EAN 8021787422375
Szerokość [mm] 20,0
Ilość zębów 163
Ciężar [kg] 0,67
Pas napędowy z zębami o zaokrąglonym profilu
dla numeru OE 04E 109 119 C S1
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4027816478904
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
nr EAN 5414465283352
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez termostatu
Liczba pasków 2
Liczba zębów 1 87
Szerokość 1 [mm] 10
Liczba zębów 2 163
Szerokość 2 [mm] 20
z rolkami 2
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze śrubami
nr EAN 4250093485833
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z termostatem
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z rurką
Liczba pasków 2
Liczba zębów 1 87
Szerokość 1 [mm] 10
Liczba zębów 2 163
Szerokość 2 [mm] 20
z rolkami 2
nr EAN 4250093485857
Rodzaj korpusu z obudową
Liczba zębów 1 87
Szerokość 1 [mm] 10,00
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4014870564278
cena brutto:
194.00 zł
 Kup
Liczba zębów 1 163
Szerokość 1 [mm] 20,00
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4014870628024
cena brutto:
187.00 zł
 Kup
Status produktu: Normalny
nr EAN 7316576877346
Status produktu: Normalny
nr EAN 7316579556989
cena brutto:
220.00 zł
 Kup
Liczba zębów 1 163
Liczba pasków 1
Liczba rolek kierunkowych 2
Masa [g] 810
Szerokość 1 [mm] 20
nr EAN 3413521348938
Liczba zębów 1 163
Liczba pasków 2
Liczba rolek kierunkowych 2
Masa [g] 1939
Szerokość 1 [mm] 20
nr EAN 3413521966934
Szerokość [mm] 20,0
Ilość zębów 163
Pas napędowy z zębami o zaokrąglonym profilu
dla numeru OE 04E 109 119 C S1
nr EAN 4044688662811
Wyświetlanie od 1 do 18 (z 18 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
zestaw paska rozrządu

Zestaw rozrządu


Rozrząd jest bardzo ważnym elementem silników tłokowych. Bez niego praca tego typu jednostek napędowych jest niemożliwa. Zadaniem rozrządu jest sterowanie zaworami, które odpowiednio doprowadzają mieszankę i usuwają spaliny z komory spalania. Rozrząd może być napędzany przez łańcuch rozrządu, koła zębate lub pasek. W nowych samochodach zazwyczaj stosowane są paski rozrządu, które zmniejszają spalanie samochodu, emisję dwutlenku węgla, ich praca jest cicha i silnik dzięki nim ma obniżone drgania. Ich wadą jest krótszy czas eksploatacji w stosunku do wytrzymałego łańcucha. Układ rozrządu DOHC jest najczęściej stosowany w nowoczesnych samochodach. Zastosowane są w nim dwa wałki rozrządu, umieszczone w głowicy silnika. Zazwyczaj jeden wałek steruje zaworami ssącymi, a drugi odprowadzaniem spalin. W układzie SOHC zainstalowany jest jeden wałek rozrządu sterujący równocześnie dwoma czynnościami. OHV jest rzadko stosowany ze względu na swoją skomplikowaną budowę i głośną pracę.

Zastosowany jest jeden wałek umieszczony w bloku, sterujący zaworami przez popychacze. W OHC posiada jeden wałek zamontowany bezpośrednio nad zaworami. Rozrząd powinien być wymieniany, ponieważ może dojść do jego zerwania, co spowoduje zderzenie się zaworów z tłokami, co oznacza duże koszty naprawy, a nawet wymianę całego motoru. W niektórych samochodach powinien być wymieniany co około 50 tysięcy przejechanych kilometrów, a w innych po ponad 100-200 tysiącach kilometrów (w przypadku paska rozrządu materiał może ulec zniszczeniu przez czas i należy wymieniać go co 5-6 lat). Zaleca się, aby został wymieniony cały zestaw paska rozrządu. Jego wymiana jest bardzo pracochłonna i kosztowna. Tego typu naprawy powinny być wykonywane przez wykwalifikowanych mechaników. O częstotliwość wymiany rozrządu najlepiej zapytać mechanika, który będzie wiedział, w którym pojeździe rozrząd jest awaryjny i należy go zmienić wcześniej, niż podaje producent.