Liczba zębów 1 | 141 | |
Szerokość 1 [mm] | 25,40 | |
uwzględnić informację serwisową | ||
nr EAN | 4005108820419 |
Długość [mm] | 1343 | |
Ilość zębów | 141 | |
Szerokość [mm] | 25,4 | |
Podziałka zębów [mm] | 9,525 | |
nr EAN | 4047025639507 |
Wysokość opakowania [cm] | 9,5 |
Szerokość [mm] | 25,4 |
Szerokość opakowania [cm] | 16,5 |
Długożć opakowania [cm] | 26,5 |
Ilość zębów | 141 |
Ciężar [kg] | 0,939 |
Numer katalogowy | CT1162 |
Stan | Fabrycznie nowy |
Liczba zębów | 141 |
Szerokość [mm] | 25,4 |
Ciężar [kg] | 0,939 |
Długość opakowania [cm] | 26,5 |
Szerokość opakowania [cm] | 16,5 |
Wysokość opakowania [cm] | 7 |
nr EAN | 8021787094053 |
nr EAN | 8021787095371 |
Ilość zębów | 141 | |
Szerokość [mm] | 25,4 | |
Ciężar [kg] | 1,36 | |
dla numeru artykułu | C129 | |
nr EAN | 8430632000840 |
Ilość zębów | 141 | |
Szerokość [mm] | 25,4 | |
Liczba pasków | 1 | |
Ciężar [kg] | 1,06 | |
dla numeru artykułu | KD079 |
Szerokość [mm] | 25,4 | |
Ilość zębów | 141 | |
Ciężar [kg] | 0,63 | |
dla numeru OE | 16 087 474 80 | |
uwzględnić informację serwisową | ||
nr EAN | 4027816392033 |
nr EAN | 5414465111754 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z pompą wodną | |
nr EAN | 5414465659386 |
Wykonanie pompy wodnej | dla napędu paskiem rozrządu | |
Liczba zębów 1 | 141 | |
Szerokość 1 [mm] | 25 | |
nr EAN | 8032747132166 |
Liczba pasków | 1 | |
Szerokość [mm] | 25,4 | |
Ilość zębów | 141 | |
z rolkami | 2 | |
uwzględnić informację serwisową | ||
nr EAN | 4250093483983 |
Liczba pasków | 1 | |
Szerokość [mm] | 25,4 | |
Ilość zębów | 141 | |
z rolkami | 2 | |
uwzględnić informację serwisową | ||
nr EAN | 4250093485550 |
Liczba zębów 1 | 141 | |
Szerokość 1 [mm] | 25,40 | |
uwzględnić informację serwisową | ||
nr EAN | 4005108820419 |
Liczba zębów 1 | 141 | |
Szerokość 1 [mm] | 25,40 | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z pompą wodną | |
uwzględnić informację serwisową | ||
nr EAN | 4005108839190 |
Ilość zębów | 141 | |
Kształt | okrągły | |
Koła pasowe | z kołem pasowym wału korbowego | |
Pas napędowy | z zębami o zaokrąglonym profilu | |
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego | VKN 1005 | |
Szerokość pasa [mm] | 25,4 | |
nr EAN | 7316576054778 |
Ilość zębów | 141 | |
Kształt | okrągły | |
Koła pasowe | z kołem pasowym wału korbowego | |
Pas napędowy | z zębami o zaokrąglonym profilu | |
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego | VKN 1005 | |
Szerokość pasa [mm] | 25,4 | |
nr EAN | 7316576060069 |
Liczba zębów | 141 |
Kolor | czarny |
Kształt | okrągły |
Koła pasowe | z kołem pasowym wału korbowego |
Szerokość pasa [mm] | 25,4 |
Materiał pasa | PTFE (Polytetrafluorethylen) |
Liczba zębów 1 | 141 | |
Liczba pasków | 1 | |
Liczba rolek kierunkowych | 2 | |
Masa [g] | 795 | |
Szerokość 1 [mm] | 25 | |
nr EAN | 3413521622410 |
Liczba zębów 1 | 141 | |
Liczba pasków | 1 | |
Liczba rolek kierunkowych | 2 | |
Masa [g] | 1685 | |
Szerokość 1 [mm] | 25 | |
nr EAN | 3413521622458 |
Rozrząd jest bardzo ważnym elementem silników tłokowych. Bez niego praca tego typu jednostek napędowych jest niemożliwa. Zadaniem rozrządu jest sterowanie zaworami, które odpowiednio doprowadzają mieszankę i usuwają spaliny z komory spalania. Rozrząd może być napędzany przez łańcuch rozrządu, koła zębate lub pasek. W nowych samochodach zazwyczaj stosowane są paski rozrządu, które zmniejszają spalanie samochodu, emisję dwutlenku węgla, ich praca jest cicha i silnik dzięki nim ma obniżone drgania. Ich wadą jest krótszy czas eksploatacji w stosunku do wytrzymałego łańcucha. Układ rozrządu DOHC jest najczęściej stosowany w nowoczesnych samochodach. Zastosowane są w nim dwa wałki rozrządu, umieszczone w głowicy silnika. Zazwyczaj jeden wałek steruje zaworami ssącymi, a drugi odprowadzaniem spalin. W układzie SOHC zainstalowany jest jeden wałek rozrządu sterujący równocześnie dwoma czynnościami. OHV jest rzadko stosowany ze względu na swoją skomplikowaną budowę i głośną pracę.
Zastosowany jest jeden wałek umieszczony w bloku, sterujący zaworami przez popychacze. W OHC posiada jeden wałek zamontowany bezpośrednio nad zaworami. Rozrząd powinien być wymieniany, ponieważ może dojść do jego zerwania, co spowoduje zderzenie się zaworów z tłokami, co oznacza duże koszty naprawy, a nawet wymianę całego motoru. W niektórych samochodach powinien być wymieniany co około 50 tysięcy przejechanych kilometrów, a w innych po ponad 100-200 tysiącach kilometrów (w przypadku paska rozrządu materiał może ulec zniszczeniu przez czas i należy wymieniać go co 5-6 lat). Zaleca się, aby został wymieniony cały zestaw paska rozrządu. Jego wymiana jest bardzo pracochłonna i kosztowna. Tego typu naprawy powinny być wykonywane przez wykwalifikowanych mechaników. O częstotliwość wymiany rozrządu najlepiej zapytać mechanika, który będzie wiedział, w którym pojeździe rozrząd jest awaryjny i należy go zmienić wcześniej, niż podaje producent.
Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025
Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025
Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025
Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025
Przyczyny uszkodzenia pokrywy zaworów
07-04-2025
Objawy uszkodzenia czujnika wału korbowego
31-03-2025