Długość opakowania [cm] | 26,5 | |
Szerokość opakowania [cm] | 16,5 | |
Wysokość opakowania [cm] | 9,5 | |
Ciężar [kg] | 0,95 | |
Ilość zębów | 190 | |
Szerokość [mm] | 24 | |
nr EAN | 4010858797744 |
Długość opakowania [cm] | 28 | |
Szerokość opakowania [cm] | 17,5 | |
Wysokość opakowania [cm] | 24 | |
Ilość zębów | 190 | |
Ciężar [kg] | 1,856 | |
Szerokość [mm] | 24 | |
nr EAN | 4010858765972 |
nr EAN | 8021787544282 |
nr EAN | 8021787014747 |
Ilość zębów | 190 | |
Szerokość [mm] | 24,0 | |
Liczba pasków | 1 | |
dla numeru artykułu | S314 | |
nr EAN | 8430632500326 |
Ilość zębów | 190 | |
Szerokość [mm] | 24 | |
Liczba pasków | 1 | |
dla numeru artykułu | KD032 |
Szerokość [mm] | 24,0 | |
Ilość zębów | 190 | |
Ciężar [kg] | 0,620 | |
Pas napędowy | z trapezowym profilem zębów | |
dla numeru OE | 71736726 | |
nr EAN | 4027816236559 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez pompy wodnej | |
Przestrzegać danych technicznych | ||
nr EAN | 5414465376917 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z pompą wodną | |
Przestrzegać danych technicznych | ||
nr EAN | 5414465377051 |
Liczba pasków | 1 | |
Szerokość [mm] | 24 | |
Ilość zębów | 190 | |
z rolkami | 2 | |
nr EAN | 4250093480739 |
Liczba zębów 1 | 190 | |
Szerokość 1 [mm] | 24,00 | |
uwzględnić informację serwisową | ||
Postępować zgodnie z instrukcją montażu | ||
nr EAN | 4005108909770 |
Liczba zębów 1 | 190 | |
Szerokość 1 [mm] | 24,00 | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z pompą wodną | |
uwzględnić informację serwisową | ||
Postępować zgodnie z instrukcją montażu | ||
nr EAN | 4005108909817 |
nr EAN | 8001063711157 |
Ilość zębów | 190 | |
Pas napędowy | z zębami o zaokrąglonym profilu | |
Szerokość pasa [mm] | 24 | |
nr EAN | 7316572305492 |
Ilość zębów | 190 | |
Pas napędowy | z zębami o zaokrąglonym profilu | |
Szerokość pasa [mm] | 24 | |
nr EAN | 7316572439951 |
Ilość zębów | 190 | |
Pas napędowy | z zębami o zaokrąglonym profilu | |
Szerokość pasa [mm] | 24 | |
nr EAN | 7316572673010 |
Ilość zębów | 190 | |
Pas napędowy | z zębami o zaokrąglonym profilu | |
Szerokość pasa [mm] | 24 | |
nr EAN | 7316574523900 |
Liczba zębów 1 | 190 | |
Liczba pasków | 1 | |
Liczba rolek kierunkowych | 2 | |
Masa [g] | 915 | |
Szerokość 1 [mm] | 24 | |
nr EAN | 3413520462185 |
Liczba zębów 1 | 190 | |
Liczba pasków | 1 | |
Liczba rolek kierunkowych | 2 | |
Masa [g] | 1612 | |
Szerokość 1 [mm] | 24 | |
nr EAN | 3413521186950 |
Szerokość [mm] | 24,0 | |
Ilość zębów | 190 | |
Ciężar [kg] | 0,620 | |
Pas napędowy | z trapezowym profilem zębów | |
dla numeru OE | 71736726 | |
uwzględnić informację serwisową | ||
nr EAN | 4044688640383 |
Rozrząd jest bardzo ważnym elementem silników tłokowych. Bez niego praca tego typu jednostek napędowych jest niemożliwa. Zadaniem rozrządu jest sterowanie zaworami, które odpowiednio doprowadzają mieszankę i usuwają spaliny z komory spalania. Rozrząd może być napędzany przez łańcuch rozrządu, koła zębate lub pasek. W nowych samochodach zazwyczaj stosowane są paski rozrządu, które zmniejszają spalanie samochodu, emisję dwutlenku węgla, ich praca jest cicha i silnik dzięki nim ma obniżone drgania. Ich wadą jest krótszy czas eksploatacji w stosunku do wytrzymałego łańcucha. Układ rozrządu DOHC jest najczęściej stosowany w nowoczesnych samochodach. Zastosowane są w nim dwa wałki rozrządu, umieszczone w głowicy silnika. Zazwyczaj jeden wałek steruje zaworami ssącymi, a drugi odprowadzaniem spalin. W układzie SOHC zainstalowany jest jeden wałek rozrządu sterujący równocześnie dwoma czynnościami. OHV jest rzadko stosowany ze względu na swoją skomplikowaną budowę i głośną pracę.
Zastosowany jest jeden wałek umieszczony w bloku, sterujący zaworami przez popychacze. W OHC posiada jeden wałek zamontowany bezpośrednio nad zaworami. Rozrząd powinien być wymieniany, ponieważ może dojść do jego zerwania, co spowoduje zderzenie się zaworów z tłokami, co oznacza duże koszty naprawy, a nawet wymianę całego motoru. W niektórych samochodach powinien być wymieniany co około 50 tysięcy przejechanych kilometrów, a w innych po ponad 100-200 tysiącach kilometrów (w przypadku paska rozrządu materiał może ulec zniszczeniu przez czas i należy wymieniać go co 5-6 lat). Zaleca się, aby został wymieniony cały zestaw paska rozrządu. Jego wymiana jest bardzo pracochłonna i kosztowna. Tego typu naprawy powinny być wykonywane przez wykwalifikowanych mechaników. O częstotliwość wymiany rozrządu najlepiej zapytać mechanika, który będzie wiedział, w którym pojeździe rozrząd jest awaryjny i należy go zmienić wcześniej, niż podaje producent.
Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025
Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025
Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025
Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025
Przyczyny uszkodzenia pokrywy zaworów
07-04-2025
Objawy uszkodzenia czujnika wału korbowego
31-03-2025