Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Tata (telco) » silnik Tata (telco) » sterowanie silnikiem Tata (telco) » pasek rozrządu i części wspólpracujące Tata (telco) » zestaw paska rozrządu Tata (telco)

zestaw paska rozrządu do TATA (TELCO)

wybierz model samochodu TATA (TELCO):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Ilość zębów 160
Długość [mm] 1524
Szerokość [mm] 30
Podziałka zębów [mm] 9,525
Liczba rolek kierunkowych 4
nr EAN 4047025628402
Długość opakowania [cm] 26,5
Szerokość opakowania [cm] 16,5
Wysokość opakowania [cm] 9,5
Ciężar [kg] 2,17
Ilość zębów 160
Szerokość [mm] 30
nr EAN 4010858769376
Długość opakowania [cm] 28
Szerokość opakowania [cm] 17,5
Wysokość opakowania [cm] 31
Ilość zębów 160
Ciężar [kg] 2,76
Szerokość [mm] 30
nr EAN 4010858573072
cena brutto:
361.01 zł
 Kup
Status produktu: Normalny
nr EAN 8021787031560
Status produktu: Normalny
nr EAN 8021787052541
Szerokość [mm] 30,0
Ilość zębów 160
Powierzchnia pokryty
Ciężar [kg] 1,805
dla numeru OE 03L 198 119 E
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4027816341284
Ilość zębów 160
Ciężar [kg] 2,56
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
dla numeru OE 03L 198 119 S1
nr EAN 4027816451174
Status produktu: Normalny
nr EAN 5414465011726
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
nr EAN 5414465463327
Wykonanie pompy wodnej dla napędu paskiem rozrządu
Liczba zębów 1 160
Szerokość 1 [mm] 30
nr EAN 8032747193891
Liczba pasków 1
Szerokość [mm] 30
Ilość zębów 160
z rolkami 4
nr EAN 4250093482535
cena brutto:
446.00 zł
 Kup
Liczba zębów 1 160
Szerokość 1 [mm] 30,00
uwzględnić informację serwisową 
Postępować zgodnie z instrukcją montażu 
nr EAN 4005108616081
Liczba zębów 1 160
Szerokość 1 [mm] 30,00
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
uwzględnić informację serwisową 
Postępować zgodnie z instrukcją montażu 
nr EAN 4005108616647
cena brutto:
411.00 zł
 Kup
Ilość zębów 160
Pas napędowy z zębami o zaokrąglonym profilu
Szerokość pasa [mm] 30
nr EAN 7316574850563
Ilość zębów 160
Pas napędowy z zębami o zaokrąglonym profilu
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego VKN 1000
Szerokość pasa [mm] 30
nr EAN 7316574868223
cena brutto:
456.00 zł
 Kup
Liczba zębów 1 160
Liczba pasków 1
Liczba rolek kierunkowych 4
Masa [g] 2150
Szerokość 1 [mm] 30
nr EAN 3413521095238
Liczba zębów 1 160
Liczba pasków 1
Liczba rolek kierunkowych 4
Masa [g] 3049
Szerokość 1 [mm] 30
nr EAN 3413521193873
cena brutto:
430.00 zł
 Kup
Liczba zębów 1 160
Liczba pasków 1
Liczba rolek kierunkowych 4
Masa [g] 2119
Szerokość 1 [mm] 25
nr EAN 3413521277382
Liczba zębów 1 160
Liczba pasków 1
Liczba rolek kierunkowych 4
Masa [g] 3012
Szerokość 1 [mm] 25
nr EAN 3413521408618
Wyświetlanie od 1 do 19 (z 19 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
zestaw paska rozrządu

Zestaw rozrządu


Rozrząd jest bardzo ważnym elementem silników tłokowych. Bez niego praca tego typu jednostek napędowych jest niemożliwa. Zadaniem rozrządu jest sterowanie zaworami, które odpowiednio doprowadzają mieszankę i usuwają spaliny z komory spalania. Rozrząd może być napędzany przez łańcuch rozrządu, koła zębate lub pasek. W nowych samochodach zazwyczaj stosowane są paski rozrządu, które zmniejszają spalanie samochodu, emisję dwutlenku węgla, ich praca jest cicha i silnik dzięki nim ma obniżone drgania. Ich wadą jest krótszy czas eksploatacji w stosunku do wytrzymałego łańcucha. Układ rozrządu DOHC jest najczęściej stosowany w nowoczesnych samochodach. Zastosowane są w nim dwa wałki rozrządu, umieszczone w głowicy silnika. Zazwyczaj jeden wałek steruje zaworami ssącymi, a drugi odprowadzaniem spalin. W układzie SOHC zainstalowany jest jeden wałek rozrządu sterujący równocześnie dwoma czynnościami. OHV jest rzadko stosowany ze względu na swoją skomplikowaną budowę i głośną pracę.

Zastosowany jest jeden wałek umieszczony w bloku, sterujący zaworami przez popychacze. W OHC posiada jeden wałek zamontowany bezpośrednio nad zaworami. Rozrząd powinien być wymieniany, ponieważ może dojść do jego zerwania, co spowoduje zderzenie się zaworów z tłokami, co oznacza duże koszty naprawy, a nawet wymianę całego motoru. W niektórych samochodach powinien być wymieniany co około 50 tysięcy przejechanych kilometrów, a w innych po ponad 100-200 tysiącach kilometrów (w przypadku paska rozrządu materiał może ulec zniszczeniu przez czas i należy wymieniać go co 5-6 lat). Zaleca się, aby został wymieniony cały zestaw paska rozrządu. Jego wymiana jest bardzo pracochłonna i kosztowna. Tego typu naprawy powinny być wykonywane przez wykwalifikowanych mechaników. O częstotliwość wymiany rozrządu najlepiej zapytać mechanika, który będzie wiedział, w którym pojeździe rozrząd jest awaryjny i należy go zmienić wcześniej, niż podaje producent.