Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Volvo » silnik Volvo XC60 I SUV (156) » sterowanie silnikiem Volvo XC60 I SUV (156) » pasek rozrządu i części wspólpracujące Volvo XC60 I SUV (156) » zestaw paska rozrządu Volvo XC60 I SUV (156)

zestaw paska rozrządu do VOLVO XC60 I SUV (156)

wybierz typ samochodu VOLVO XC60 I SUV (156):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Ilość zębów 132
Długość [mm] 1257
Szerokość [mm] 28
Liczba rolek kierunkowych 2
nr EAN 4047025477918
Długość [mm] 1257
Ilość zębów 132
Szerokość [mm] 28
Podziałka zębów [mm] 9,525
nr EAN 4047025606745
Długość opakowania [cm] 26,5
Szerokość opakowania [cm] 16,5
Wysokość opakowania [cm] 9,5
Ciężar [kg] 1,12
Ilość zębów 132
Szerokość [mm] 28
nr EAN 4010858768157
Długość opakowania [cm] 28
Szerokość opakowania [cm] 17,5
Wysokość opakowania [cm] 24
Ilość zębów 132
Ciężar [kg] 2,19
Szerokość [mm] 28
nr EAN 4010858576530
cena brutto:
217.00 zł
 Kup
Status produktu: Normalny
nr EAN 8021787037500
Status produktu: Normalny
nr EAN 8021787099812
Ilość zębów 132
Szerokość [mm] 28,0
Liczba pasków 1
Ciężar [kg] 2,25
dla numeru artykułu R304
Szerokość [mm] 28,0
Ilość zębów 132
Ciężar [kg] 1,05
dla numeru OE 31359568
nr EAN 4027816285892
Status produktu: Normalny
nr EAN 5414465978968
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
nr EAN 5414465039799
Wykonanie pompy wodnej dla napędu paskiem rozrządu
Liczba zębów 1 132
Szerokość 1 [mm] 28
nr EAN 8032747067529
Liczba pasków 1
Szerokość [mm] 28
Ilość zębów 132
z rolkami 2
nr EAN 4250093481408
cena brutto:
229.00 zł
 Kup
Liczba zębów 1 132
Szerokość 1 [mm] 28,00
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4005108826978
Liczba zębów 1 132
Szerokość 1 [mm] 28,00
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4005108840943
cena brutto:
240.00 zł
 Kup
Ilość zębów 132
Pas napędowy z zębami o zaokrąglonym profilu
Szerokość pasa [mm] 28
nr EAN 7316572389201
Ilość zębów 132
Pas napędowy z zębami o zaokrąglonym profilu
Szerokość pasa [mm] 28
nr EAN 7316575230784
Liczba zębów 1 132
Liczba pasków 1
Liczba rolek kierunkowych 2
Masa [g] 2152
Szerokość 1 [mm] 28
nr EAN 3413521643958
Wyświetlanie od 1 do 17 (z 17 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
zestaw paska rozrządu

Zestaw rozrządu


Rozrząd jest bardzo ważnym elementem silników tłokowych. Bez niego praca tego typu jednostek napędowych jest niemożliwa. Zadaniem rozrządu jest sterowanie zaworami, które odpowiednio doprowadzają mieszankę i usuwają spaliny z komory spalania. Rozrząd może być napędzany przez łańcuch rozrządu, koła zębate lub pasek. W nowych samochodach zazwyczaj stosowane są paski rozrządu, które zmniejszają spalanie samochodu, emisję dwutlenku węgla, ich praca jest cicha i silnik dzięki nim ma obniżone drgania. Ich wadą jest krótszy czas eksploatacji w stosunku do wytrzymałego łańcucha. Układ rozrządu DOHC jest najczęściej stosowany w nowoczesnych samochodach. Zastosowane są w nim dwa wałki rozrządu, umieszczone w głowicy silnika. Zazwyczaj jeden wałek steruje zaworami ssącymi, a drugi odprowadzaniem spalin. W układzie SOHC zainstalowany jest jeden wałek rozrządu sterujący równocześnie dwoma czynnościami. OHV jest rzadko stosowany ze względu na swoją skomplikowaną budowę i głośną pracę.

Zastosowany jest jeden wałek umieszczony w bloku, sterujący zaworami przez popychacze. W OHC posiada jeden wałek zamontowany bezpośrednio nad zaworami. Rozrząd powinien być wymieniany, ponieważ może dojść do jego zerwania, co spowoduje zderzenie się zaworów z tłokami, co oznacza duże koszty naprawy, a nawet wymianę całego motoru. W niektórych samochodach powinien być wymieniany co około 50 tysięcy przejechanych kilometrów, a w innych po ponad 100-200 tysiącach kilometrów (w przypadku paska rozrządu materiał może ulec zniszczeniu przez czas i należy wymieniać go co 5-6 lat). Zaleca się, aby został wymieniony cały zestaw paska rozrządu. Jego wymiana jest bardzo pracochłonna i kosztowna. Tego typu naprawy powinny być wykonywane przez wykwalifikowanych mechaników. O częstotliwość wymiany rozrządu najlepiej zapytać mechanika, który będzie wiedział, w którym pojeździe rozrząd jest awaryjny i należy go zmienić wcześniej, niż podaje producent.