| Rodzaj korpusu | Obudowa z pokrywą z tworzywa sztucznego |
| Ciężar [kg] | 1,3 |
| nr EAN | 8430632067492 |
Dodatkowe informacje o produkcie Pompa wodna F149CT DOLZ
| FORD | 1116996 | |
| FORD | 1140004 | |
| FORD | 1143851 | |
| FORD | 1341835 | |
| FORD | 1347102 | |
| FORD | 1417825 | |
| FORD | 1477444 | |
| FORD | V1C1510819AB | |
| FORD | XS7Q8K500AE | |
| FORD | XS7Q8K500AH | |
| FORD | XS7Q8K500AJ | |
| FORD | XS7Q8K500AK | |
| FORD | XS7Q8K500AL | |
| FORD | XS7Q8K500AM | |
| JAGUAR | 2C2S40043 | |
| JAGUAR | C2S40055 | |
| JAGUAR | C2S43330 | |
| JAGUAR | C2S48033 | |
| JAGUAR | JD61028 |
Zastosowanie Pompa wodna F149CT DOLZ w samochodach:
Opinie Klientów o Pompa wodna F149CT DOLZ:
Pompa wody w silniku spalinowym służy do wymuszania obiegu czynnika chłodniczego w układzie chłodniczym. Temperatura powstająca podczas procesu spalania musi być odprowadzana na zewnątrz. Pompa wody transferuje powstałe ciepło za pomocą czynnika chłodniczego do chłodnicy wody gdzie wymieniane jest z otaczającym powietrzem.
Pompa wody zasilana jest zazwyczaj przy pomocy paska rozrządu, a w innych rozwiązaniach przy pomocy paska klinowego lub paska wieloklinowego. Siłę napędową wytwarza podczas wał korbowy silnika spalinowego. Przy zasilaniu pompy płynu chłodzacego paskiem rozrządu, bierze ona udział w napinaniu układu rozrządu, dlatego należy ją bezwzględnie wymienić przy rutynowej wymianie rozrządu.
Pompa wody, a zwłaszcza uszczelka wirnika jest wrażliwa na zanieczyszczenie układu chłodniczego dlatego trzeba dbać o jego czystość i regularnie wymieniać płyn chłodniczy.