Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » 840 1189 10 fag

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 840 1189 10 FAG

840 1189 10 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego FAG
66.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek
2 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
5/5 (9 ocen)
numer części:

840 1189 10

producent:

FAG

Wymiar stożka [mm] 11,9
Wymiar gwintu M10x1,25
Długość [mm] 197
parzyste numery artykułów 840 1190 10
nr EAN 4014870428433

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 840 1189 10 FAG

Końcówka drążka kierowniczego L/P pasuje do: NISSAN CUBE, MICRA C+C III, MICRA III, NOTE, NV200, NV200 / EVALIA, TIIDA 1.0-1.8 03.02-

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 840 1189 10 ma zastosowanie do modeli samochodów

NISSAN

ALMERA TINO, ALMERA II Hatchback, MAXIMA, ALMERA II, X-TRAIL I, PRIMERA, PRIMERA Hatchback

Numery OE Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 840 1189 10 producenta FAG

NISSAN

486471U61A, D8520EW00A

numery OEM:
NISSAN      48647-1U61A
NISSAN      486471U61A
NISSAN      D8520-EW00A
NISSAN      D8520EW00A
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 840 1189 10 FAG w samochodach:

Opinie Klientów o Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 840 1189 10 FAG:

Jarek, Miastko
2022-05-28
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Norbert, Wrocław
2022-08-17
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Jarek, Miastko
2022-05-28
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Norbert, Wrocław
2022-08-17
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
tomasz, nowy targ
2021-02-07
 4/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Łukasz, Ząbki
2021-04-14
 3/5
Drążki do Skody Roomster, wersja dla pompy TRW ma błąd konstrukcyjny t.j w miejscu zagłębienia na osłonkę wymiar wynosi ok. 17 mm. a oryginalne drążki z pierwszego montażu miały 20 mm. Musiałem kombinować i grzać osłony, aby się obkurczyły i złapać je na trytki zamiast na opaski sprężynowe, gdyż były za luźne.
,
2021-01-23
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Norbert, Wrocław
2022-08-17
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Jarek, Miastko
2022-05-28
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.

Informacje o producencie części zamiennych FAG


Firma FAG jest jednym z wiodących producentów części samochodowych na świecie. Poniżej przedstawiam krótki rys historyczny, zakres produkcji oraz lokalizacje fabryk tej firmy.

Rys historyczny: Firma FAG została założona w 1883 roku w niemieckim mieście Schweinfurt. Pierwotnie była to fabryka łożysk kulkowych, a nazwa "FAG" jest skrótem od niemieckiej nazwy "Fischers Aktien-Gesellschaft". W latach 20. i 30. firma rozszerzyła swoją działalność na produkcję łożysk tocznych i wałów napędowych. W czasie II wojny światowej firma FAG była jednym z głównych dostawców łożysk dla niemieckiego przemysłu zbrojeniowego. Po wojnie firma kontynuowała swoją działalność, skupiając się na produkcji części samochodowych.

Zakres produkcji: FAG produkuje szeroki zakres części samochodowych, w tym łożyska kulkowe, łożyska toczne, łożyska wałeczkowe, układy kierownicze, systemy hamulcowe, układy napędowe oraz elementy zawieszenia. Produkty te są stosowane w różnych typach pojazdów, w tym w samochodach osobowych, ciężarowych, motocyklach oraz pojazdach przemysłowych.

Lokalizacje fabryk: FAG ma swoje fabryki na całym świecie, w tym w Europie, Azji, Ameryce Północnej i Południowej. Niektóre z najważniejszych fabryk firmy to:

  • Schweinfurt w Niemczech, gdzie znajduje się siedziba firmy oraz fabryka produkująca łożyska kulkowe i wałki napędowe;
  • Jinye w Chinach, gdzie produkowane są głównie łożyska kulkowe i łożyska wałeczkowe;
  • Puebla w Meksyku, gdzie produkowane są łożyska kulkowe i łożyska wałeczkowe;
  • Winsted w Stanach Zjednoczonych, gdzie produkowane są łożyska kulkowe.

Firma FAG jest częścią koncernu Schaeffler Group, który jest jednym z największych producentów łożysk na świecie.