Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » Filtr oleju, PH4848 fram

Filtr oleju PH4848 FRAM

PH4848 Filtr oleju FRAM
 

    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

PH4848

producent:

FRAM

Rodzaj filtra Filtr przykręcany
średnica zewnętrzna [mm] 108
Wymiar gwintu 3/4"-16
Wysokość [mm] 115
nr EAN 5022650212829

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju PH4848 FRAM

numery OEM:
FIAT      01901606
FIAT      04712132
FIAT      04719150
FIAT      1901606
FIAT      4434795
FIAT      4434825
FIAT      4712132
FIAT      4719150
FIAT      4777082
FORD      5007385
FORD      5012554
RENAULT      7701008689
RENAULT      7701349151
RENAULT      7701349779
VOLVO      9125224
VOLVO      91252247
VOLVO      9180596
VOLVO      91805960
VAG      0004354825
VAG      069115561
VAG      4434825
AC      X4027E
AC      X4101E
AC      X4127E
AC      X503
LOTUS      A907E6000W

Zastosowanie Filtr oleju PH4848 FRAM w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju PH4848 FRAM:

2020-01-21
 5/5
Jeszcze nigdy się nie zawiodłem na producencie fram , także teraz
2021-09-18
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.