Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ zapłonowy » cewka zapłonowa » 5DA 006 623-181 hella

Jednostka sterująca, układ zapłonowy 5DA 006 623-181 HELLA

5DA 006 623-181 Jednostka sterująca, układ zapłonowy HELLA
 

    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

5DA 006 623-181

producent:

HELLA

Ograniczenia producenta Bosch
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z płytą mocującą
Napięcie znamionowe [V] 12
nr EAN 4082300038439

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Jednostka sterująca, układ zapłonowy 5DA 006 623-181 HELLA

Moduł zapłonowy (5 pin) pasuje do: MERCEDES 123 (C123), 123 T-MODEL (S123), 123 (W123), 124 T-MODEL (S124), 124 (W124), 190 (W201), G (W460), S (C126), S (W126), SL (R107) 2.0-4.9 08.74-02.96
numery OEM:
MERCEDES-BENZ      001 545 86 32
MERCEDES-BENZ      002 545 18 32
MERCEDES-BENZ      002 545 18 32 80
MERCEDES-BENZ      002 545 26 32
MERCEDES-BENZ      002 545 58 32
MERCEDES-BENZ      002 545 59 32
MERCEDES-BENZ      002 545 90 32
MERCEDES-BENZ      003 545 16 32
MERCEDES-BENZ      003 545 17 32
MERCEDES-BENZ      003 545 40 32
MERCEDES-BENZ      003 545 41 32
MERCEDES-BENZ      A 001 545 86 32
MERCEDES-BENZ      A 002 545 18 32
MERCEDES-BENZ      A 002 545 26 32
MERCEDES-BENZ      A 002 545 58 32
MERCEDES-BENZ      A 002 545 59 32
MERCEDES-BENZ      A 002 545 90 32
MERCEDES-BENZ      A 003 545 16 32
MERCEDES-BENZ      A 003 545 17 32
MERCEDES-BENZ      A 003 545 40 32
MERCEDES-BENZ      A 003 545 41 32
MERCEDES-BENZ      A002545183280
zamienniki:
0 227 100 121
brak
BOSCH
0 227 100 042
brak
BOSCH
V30-70-0003
brak
VEMO
0 227 100 126
brak
BOSCH

Zastosowanie Jednostka sterująca, układ zapłonowy 5DA 006 623-181 HELLA w samochodach:

Opinie Klientów o Jednostka sterująca, układ zapłonowy 5DA 006 623-181 HELLA:

2023-12-28
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-06-20
 5/5
Działa prawidłowo.

Cewka zapłonowa


To transformator impulsowy występujący w układach zapłonowych silników spalinowych. Zadaniem cewki (induktora) jest zgromadzenie odpowiedniej ilości energii elektrycznej oraz przekazanie jej we właściwym momencie do świecy zapłonowej. Energia wytwarza iskrę niezbędną do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej.

Do najczęściej występujących bolączek cewki zapłonowej zaliczyć można całkowity brak iskry na jednym z cylindrów oraz wypadanie zapłonów. O braku iskry poinformuje nas system diagnostyki, wyświetlając komunikat check engine. Gorzej jest w przypadku wypadania zapłonów. Taki objaw może być niezauważony przez długi czas. Oprogramowanie odpowiedzialne za pracę silnika może nie wychwycić tej usterki. Jedynie w najnowszych autach układy nadzorujące emisję spalin, dzięki swojej niezwykłej czułości mają szansę na wykrycie tego niedomagania.

Niektóre objawy nieprawidłowej pracy cewki zapłonowej są jednak proste do zauważenia. Jeśli mamy problem z uruchomieniem silnika, obroty "falują", silnik nierówno pracuje, możemy być prawie pewni, że wina leży po stronie cewki zapłonowej.

Takie objawy dostrzega się zwykle w trakcie przyspieszania luna postoju, najczęściej, gdy silnik jest dobrze rozgrzany.