Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » J1316007 herth+buss jakoparts

Filtr oleju J1316007 HERTH+BUSS JAKOPARTS

J1316007 Filtr oleju HERTH+BUSS JAKOPARTS
 

    Ocena:
numer części:

J1316007

Rodzaj filtra Wkład filtra
Długość [mm] 53
średnica zewnętrzna [mm] 62
Średnica wewnętrzna [mm] 28
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego J9131003
nr EAN 4029416194635

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju J1316007 HERTH+BUSS JAKOPARTS

Filtr oleju pasuje do: DAIHATSU CHARADE VIII, MATERIA, SIRION; LEXUS CT; LOTUS ELISE; PONTIAC VIBE; SUBARU JUSTY IV, TREZIA; TOYOTA ALLION II, AURIS, AVENSIS, BB II, C-HR, COROLLA 1.0-2.0 01.05-
numery OEM:
DAIHATSU      04152-40060
DAIHATSU      04152-40060-000
DAIHATSU      04152-B1010
DAIHATSU      04152-B1010-000
SUBARU      04152-40060
SUBARU      04152-B1010
TOYOTA      04152-37010
TOYOTA      04152-40040
TOYOTA      04152-40060
TOYOTA      04152-B1090
TOYOTA      04152-YZZA6
TOYOTA      04152-YZZA7
TOYOTA      15613-YZZA6
TOYOTA      AY110-TY003
TOYOTA      V9111-3005
LEXUS      04152-40060
LEXUS      04152-YZZA7

Zastosowanie Filtr oleju J1316007 HERTH+BUSS JAKOPARTS w samochodach:

Klienci którzy zakupili ten produkt kupili również:

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.