Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ zapłonowy » cewka zapłonowa » 133832 hüco

Cewka zapłonowa, Hueco 133832 HÜCO

133832 Cewka zapłonowa, Hueco HÜCO
250.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
numer części:

133832

producent:

HÜCO

Układ zapłonowy cewkowy dla w pełni elektronicznego układu zapłonowego (VZ)
Gwarancja 5 lata gwarancji
nr EAN 4044079338325

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Cewka zapłonowa, Hueco 133832 HÜCO

Cewka zapłonowa pasuje do: ALFA ROMEO 159; FIAT CROMA; OPEL ASTRA G, ASTRA H, ASTRA H GTC, CORSA D, INSIGNIA A, MERIVA A, SIGNUM, VECTRA C, VECTRA C GTS, ZAFIRA B, ZAFIRA B/MINIVAN 1.6-1.8 03.00-
numery OEM:
ALFA ROMEO      71739725
ALFA ROMEO      71744369
FIAT      71739725
FIAT      71744369
FIAT      71779115
OPEL      10458316
OPEL      1208021
OPEL      95517924
VAUXHALL      95517924

Zastosowanie Cewka zapłonowa, Hueco 133832 HÜCO w samochodach:

Cewka zapłonowa


To transformator impulsowy występujący w układach zapłonowych silników spalinowych. Zadaniem cewki (induktora) jest zgromadzenie odpowiedniej ilości energii elektrycznej oraz przekazanie jej we właściwym momencie do świecy zapłonowej. Energia wytwarza iskrę niezbędną do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej.

Do najczęściej występujących bolączek cewki zapłonowej zaliczyć można całkowity brak iskry na jednym z cylindrów oraz wypadanie zapłonów. O braku iskry poinformuje nas system diagnostyki, wyświetlając komunikat check engine. Gorzej jest w przypadku wypadania zapłonów. Taki objaw może być niezauważony przez długi czas. Oprogramowanie odpowiedzialne za pracę silnika może nie wychwycić tej usterki. Jedynie w najnowszych autach układy nadzorujące emisję spalin, dzięki swojej niezwykłej czułości mają szansę na wykrycie tego niedomagania.

Niektóre objawy nieprawidłowej pracy cewki zapłonowej są jednak proste do zauważenia. Jeśli mamy problem z uruchomieniem silnika, obroty "falują", silnik nierówno pracuje, możemy być prawie pewni, że wina leży po stronie cewki zapłonowej.

Takie objawy dostrzega się zwykle w trakcie przyspieszania luna postoju, najczęściej, gdy silnik jest dobrze rozgrzany.