Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ zapłonowy » cewka zapłonowa » XIC8254 quinton

Zespół cewek, CI XIC8254 QUINTON

XIC8254 Zespół cewek, CI QUINTON

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

XIC8254

producent:

QUINTON

Długość [mm]:165
Szerokość [mm]:90
Wysokość [mm]:500
Ciężar [kg]:1,5
Ilość biegunów:6
Ilość otworów wlotowych/wylotowych:4

Status produktu: Normal

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Zespół cewek, CI XIC8254 QUINTON

numery OEM:
ALFA ROMEO      71 739 725
ALFA ROMEO      71739725
FIAT      71 739 725
FIAT      71 744 369
FIAT      71739725
FIAT      71744369
OPEL      10 458 316
OPEL      10458316
OPEL      11 04 082
OPEL      1104082
OPEL      12 08 021
OPEL      1208021
VAUXHALL      1 104 082
VAUXHALL      1 208 021
VAUXHALL      10 458 316

Zastosowanie Zespół cewek, CI XIC8254 QUINTON w samochodach:

Cewka zapłonowa


To transformator impulsowy występujący w układach zapłonowych silników spalinowych. Zadaniem cewki (induktora) jest zgromadzenie odpowiedniej ilości energii elektrycznej oraz przekazanie jej we właściwym momencie do świecy zapłonowej. Energia wytwarza iskrę niezbędną do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej.

Do najczęściej występujących bolączek cewki zapłonowej zaliczyć można całkowity brak iskry na jednym z cylindrów oraz wypadanie zapłonów. O braku iskry poinformuje nas system diagnostyki, wyświetlając komunikat check engine. Gorzej jest w przypadku wypadania zapłonów. Taki objaw może być niezauważony przez długi czas. Oprogramowanie odpowiedzialne za pracę silnika może nie wychwycić tej usterki. Jedynie w najnowszych autach układy nadzorujące emisję spalin, dzięki swojej niezwykłej czułości mają szansę na wykrycie tego niedomagania.

Niektóre objawy nieprawidłowej pracy cewki zapłonowej są jednak proste do zauważenia. Jeśli mamy problem z uruchomieniem silnika, obroty "falują", silnik nierówno pracuje, możemy być prawie pewni, że wina leży po stronie cewki zapłonowej.

Takie objawy dostrzega się zwykle w trakcie przyspieszania luna postoju, najczęściej, gdy silnik jest dobrze rozgrzany.