Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » FB 4EPK1102 ina

Pasek klinowy wielorowkowy FB 4EPK1102 INA

FB 4EPK1102 Pasek klinowy wielorowkowy INA
41.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka pojutrze

    Ocena:
5/5 (3 oceny)
numery handlowe:

4EPK1102, 4PK1102

numer części:

FB 4EPK1102

producent:

INA

Ilość żeber 4
Długość [mm] 1102
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca wymagane narzędzie specjalne do montażu
nr EAN 4014870125929

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy FB 4EPK1102 INA

numery OEM:
CITROËN      6453.TT
CITROËN      6453.XY
CITROËN      6453TT
CITROËN      6453XY
FIAT      504048243
FIAT      504087247
IVECO      504087247
IVECO      5801419157
IVECO      5802102076
IVECO      5802102131
PEUGEOT      6453.TT
PEUGEOT      6453.XY
PEUGEOT      6453TT
PEUGEOT      6453XY

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy FB 4EPK1102 INA w samochodach:

Opinie Klientów o Pasek klinowy wielorowkowy FB 4EPK1102 INA:

2023-03-23
 5/5
Wszystko ok, pasuje do 1.6 MPI BSE.
2021-09-25
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2019-10-23
 5/5
Na forach polecali producenta ina

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.