Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » FB 4EPK922 ina

Pasek klinowy wielorowkowy FB 4EPK922 INA

FB 4EPK922 Pasek klinowy wielorowkowy INA
31.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
4 szt. wysyłka jutro
>5 szt. wysyłka pojutrze

    Ocena:
5/5 (3 oceny)
numery handlowe:

4EPK922, 4PK922

numer części:

FB 4EPK922

producent:

INA

Ilość żeber 4
Długość [mm] 922
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca wymagane narzędzie specjalne do montażu
nr EAN 4014870127084

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy FB 4EPK922 INA

numery OEM:
CITROËN      4009.P2
CITROËN      4009.Q4
CITROËN      4009P2
CITROËN      4009Q4
FIAT      9658144280
FIAT      9664069480
FORD      1434348
FORD      1449474
FORD      1465190
FORD      1465191
FORD      6C1Q-6C301-AC
FORD      6C1Q-6D314-AA
FORD      6C1Q-6D314-AB
FORD      6C1Q-6D314-BC
FORD      6C1Q6C301AC
FORD      6C1Q6D314AA
FORD      6C1Q6D314AB
FORD      6C1Q6D314BC
FORD      BT4E-6C301-AA
FORD      BT4E6C301AA
MAZDA      CY01-15-907B
MAZDA      CY0115907B
PEUGEOT      4009.P2
PEUGEOT      4009.Q4
PEUGEOT      4009P2
PEUGEOT      4009Q4

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy FB 4EPK922 INA w samochodach:

Opinie Klientów o Pasek klinowy wielorowkowy FB 4EPK922 INA:

2023-03-23
 5/5
Wszystko ok, pasuje do 1.6 MPI BSE.
2019-10-23
 5/5
Na forach polecali producenta ina
2021-09-25
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.