Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » FB 5PK1815 ina

Pasek klinowy wielorowkowy FB 5PK1815 INA

FB 5PK1815 Pasek klinowy wielorowkowy INA
47.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
5/5 (3 oceny)
numery handlowe:

5PK1813, 5PK1814, 5PK1815, 5PK1816, 5PK1817

numer części:

FB 5PK1815

producent:

INA

Ilość żeber 5
Długość [mm] 1815
nr EAN 4014870117962

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy FB 5PK1815 INA

numery OEM:
BMW      11 28 2 244 179
BMW      11 28 2 245 848
BMW      11 28 7 786 223
BMW      11282244179
BMW      11282245848
BMW      11287786223
CHRYSLER      B 4050 715
CHRYSLER      B4050715
FIAT      93363910
OPEL      13 40 611
OPEL      1340611
OPEL      90509315
OPEL      93181706
VAUXHALL      13 40 611
VAUXHALL      1340611
VAUXHALL      90509315
VAUXHALL      93181706
MINI      11 28 2 244 179
MINI      11 28 2 245 848
MINI      11 28 7 786 223
MINI      11282244179
MINI      11282245848
MINI      11287786223
LAND ROVER      STC 2134
LAND ROVER      STC 4455
LAND ROVER      STC2134
LAND ROVER      STC4455

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy FB 5PK1815 INA w samochodach:

Opinie Klientów o Pasek klinowy wielorowkowy FB 5PK1815 INA:

2023-03-23
 5/5
Wszystko ok, pasuje do 1.6 MPI BSE.
2019-10-23
 5/5
Na forach polecali producenta ina
2021-09-25
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.