Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » FB 6PK1038 ina

Pasek klinowy wielorowkowy FB 6PK1038 INA

FB 6PK1038 Pasek klinowy wielorowkowy INA
39.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
4 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
5/5 (3 oceny)
numery handlowe:

6PK1036, 6PK1037, 6PK1038, 6PK1039, 6PK1040

numer części:

FB 6PK1038

producent:

INA

Ilość żeber 6
Długość [mm] 1038
nr EAN 4014870126551

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy FB 6PK1038 INA

numery OEM:
ALFA ROMEO      46540546
ALFA ROMEO      60813506
ALFA ROMEO      60814847
ALFA ROMEO      776 6684
ALFA ROMEO      7766684
CITROËN      96 757 494 80
CITROËN      9675749480
FIAT      46540546
FIAT      60813506
FIAT      60814847
FIAT      71739615
FIAT      776 6684
FIAT      7766684
LANCIA      46540546
LANCIA      60813506
LANCIA      60814847
LANCIA      776 6684
LANCIA      7766684
PEUGEOT      96 757 494 80
PEUGEOT      9675749480
TOYOTA      90080-91147
TOYOTA      9008091147
TOYOTA      99366-21040
TOYOTA      99366-31040
TOYOTA      9936621040
TOYOTA      9936631040
LEXUS      90080-91147
LEXUS      9008091147
LEXUS      99366-21040
LEXUS      99366-31040
LEXUS      9936621040
LEXUS      9936631040

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy FB 6PK1038 INA w samochodach:

Opinie Klientów o Pasek klinowy wielorowkowy FB 6PK1038 INA:

2021-09-25
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2019-10-23
 5/5
Na forach polecali producenta ina
2023-03-23
 5/5
Wszystko ok, pasuje do 1.6 MPI BSE.

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.