Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy Volvo 8500 8500 (1998-???) 310km » FB 6PK1113 ina
wybrany samochód: 
Volvo 8500 8500 (1998-???) 310km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Pasek klinowy wielorowkowy FB 6PK1113 INA

FB 6PK1113 Pasek klinowy wielorowkowy INA
36.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
5/5 (4 oceny)
numery handlowe:

6PK1113, 6PK1114, 6PK1115, 6PK1116

numer części:

FB 6PK1113

producent:

INA

Status produktu: Normalny
Ilość żeber6
Długość [mm]1113
nr EAN4005108989529

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy FB 6PK1113 INA

numery OEM:
AUDI      06J 260 849 D
AUDI      06J260849D
HONDA      38920-P0A-003
HONDA      38920-P0A-004
HONDA      38920-P0A-506
HONDA      38920-P0A-J01
HONDA      38920-P0A-J02
HONDA      38920P0A003
HONDA      38920P0A004
HONDA      38920P0A506
HONDA      38920P0AJ01
HONDA      38920P0AJ02
LADA      2110.104.1020
LADA      21100-1041020-00
LADA      21100104102000
LADA      21101041020
SEAT      06J 260 849 D
SEAT      06J260849D
SKODA      06J 260 849 D
SKODA      06J260849D
VOLKSWAGEN      06J 260 849 D
VOLKSWAGEN      06J260849D

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy FB 6PK1113 INA w samochodach:

Opinie Klientów o Pasek klinowy wielorowkowy FB 6PK1113 INA:

Roman, Warszawa
2021-09-25
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Piotr, Kowalewo pomorskie
2025-01-30
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Vadym, Bydgoszcz
2019-10-23
 5/5
Na forach polecali producenta ina
Stanisław, Zgorzelec
2023-03-23
 5/5
Wszystko ok, pasuje do 1.6 MPI BSE.

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.