Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » FB 6PK2433 ina

Pasek klinowy wielorowkowy FB 6PK2433 INA

FB 6PK2433 Pasek klinowy wielorowkowy INA
 

    Ocena:
5/5 (3 oceny)
numery handlowe:

6PK2430, 6PK2431, 6PK2432, 6PK2434, 6PK2435, 6PK2436

numer części:

FB 6PK2433

producent:

INA

Ilość żeber 6
Długość [mm] 2433
nr EAN 4014870584948

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy FB 6PK2433 INA

numery OEM:
AUDI      059 903 137 BA
AUDI      059903137BA
AUDI      077 903 137 G
AUDI      077903137G
MERCEDES-BENZ      000 993 38 96
MERCEDES-BENZ      0009933896
MERCEDES-BENZ      011 997 46 92
MERCEDES-BENZ      0119974692
MERCEDES-BENZ      A 000 993 38 96
MERCEDES-BENZ      A 011 997 46 92
MERCEDES-BENZ      A0009933896
MERCEDES-BENZ      A0119974692
SAAB      55 563 222
SAAB      55 90 344
SAAB      55563222
SAAB      5590344
SEAT      059 903 137 BA
SEAT      059903137BA
SEAT      077 903 137 G
SEAT      077903137G
SKODA      059 903 137 BA
SKODA      059903137BA
SKODA      077 903 137 G
SKODA      077903137G
VOLKSWAGEN      059 903 137 BA
VOLKSWAGEN      059903137BA
VOLKSWAGEN      077 903 137 G
VOLKSWAGEN      077903137G
LAND ROVER      EH228620AA
LAND ROVER      LR051263
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy FB 6PK2433 INA w samochodach:

Opinie Klientów o Pasek klinowy wielorowkowy FB 6PK2433 INA:

2023-03-23
 5/5
Wszystko ok, pasuje do 1.6 MPI BSE.
2019-10-23
 5/5
Na forach polecali producenta ina
2021-09-25
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.