Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » FB 7PK1933 ina

Pasek klinowy wielorowkowy FB 7PK1933 INA

FB 7PK1933 Pasek klinowy wielorowkowy INA
57.99 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka dzisiaj
>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
5/5 (3 oceny)
numery handlowe:

7PK1930, 7PK1931, 7PK1932, 7PK1933, 7PK1934, 7PK1935, 7PK1936

numer części:

FB 7PK1933

producent:

INA

Ilość żeber 7
Długość [mm] 1933
nr EAN 4014870126780

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy FB 7PK1933 INA

numery OEM:
TOYOTA      90080-91214
TOYOTA      9008091214
TOYOTA      90916-02502
TOYOTA      90916-02503
TOYOTA      90916-02513
TOYOTA      90916-02598
TOYOTA      90916-02599
TOYOTA      90916-A2005
TOYOTA      90916-T2014
TOYOTA      9091602502
TOYOTA      9091602503
TOYOTA      9091602513
TOYOTA      9091602598
TOYOTA      9091602599
TOYOTA      90916A2005
TOYOTA      90916T2014
HYUNDAI      25212-3A000
HYUNDAI      25212-3A100
HYUNDAI      252123A000
HYUNDAI      252123A100
KIA      25212-3A000
KIA      25212-3A100
KIA      252123A000
KIA      252123A100
LEXUS      90080-91214
LEXUS      9008091214
LEXUS      90916-02502
LEXUS      90916-02503
LEXUS      90916-02513
LEXUS      90916-02598
LEXUS      90916-02599
LEXUS      90916-A2005
LEXUS      90916-T2014
LEXUS      9091602502
LEXUS      9091602503
LEXUS      9091602513
LEXUS      9091602598
LEXUS      9091602599
LEXUS      90916A2005
LEXUS      90916T2014

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy FB 7PK1933 INA w samochodach:

Opinie Klientów o Pasek klinowy wielorowkowy FB 7PK1933 INA:

2021-09-25
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2019-10-23
 5/5
Na forach polecali producenta ina
2023-03-23
 5/5
Wszystko ok, pasuje do 1.6 MPI BSE.

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.