Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » 7014053 kamoka

PASEK WIELOROWKOWY 4PK945 7014053 KAMOKA

7014053 PASEK WIELOROWKOWY 4PK945 KAMOKA
13.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
1 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
numer części:

7014053

producent:

KAMOKA

EPDM (etylen-propylen-dien-kauczuk)
Długość [mm] 945
Ilość żeber 4

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie PASEK WIELOROWKOWY 4PK945 7014053 KAMOKA

numery OEM:
FIAT      128026
HONDA      31110PD2003
HONDA      31110PD2003EH
HONDA      31110PD2004
HONDA      31110PD2013
HONDA      31110PD2305
HONDA      31110PD23050
HONDA      31110PD2505
MAZDA      BPE8-15-909A
MITSUBISHI      MD184973
NISSAN      11920-AG900
NISSAN      1192004U00
NISSAN      1192006P01
NISSAN      1192060U01
NISSAN      1195004U00
NISSAN      1195059S02
NISSAN      A192060U01
PEUGEOT      1280.26
PEUGEOT      128026
INFINITI      11920-AG900
INFINITI      11950AR000
INFINITI      11950AR00A
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie PASEK WIELOROWKOWY 4PK945 7014053 KAMOKA w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.