Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » tarcza sprzęgła Porsche TAYCAN (Y1A) Turbo (Y1AFC1) (2019.05-???) 680km » 3321 kawe
wybrany samochód: 
Porsche Taycan (y1a) Turbo (y1afc1) (2019.05-???) 680km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Tarcza sprzęgła 3321 KAWE

3321 Tarcza sprzęgła KAWE
1,017.00 zł
Kup

przewidywany termin wysyłki: ?
3 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 3 szt.
 
    Ocena:
numer części:

3321

producent:

KAWE

Status produktu: Normalny
Parametr330 VLC
Średnica [mm]330
Profil piasty40mm
Ilość zębów20

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza sprzęgła 3321 KAWE

Tarcza sprzęgła ceramiczna (330mm, liczba ramion: 6) pasuje do: MERCEDES 1100 MB-TRAC, 1300 MB-TRAC, 1500 MB-TRAC, U 1000, U 1000T, U 1200, U 1200T, U 1250, U 1250L, U 1250,U 1250L, U 1300, U 1300
numery OEM:
MERCEDES-BENZ      004 250 7103
MERCEDES-BENZ      005 250 54 03
MERCEDES-BENZ      005 250 5403
MERCEDES-BENZ      009 250 14 03
MERCEDES-BENZ      009 250 1403
MERCEDES-BENZ      009 250 6703
MERCEDES-BENZ      010 250 83 03
MERCEDES-BENZ      010 250 8303
MERCEDES-BENZ      A 005 250 54 03
MERCEDES-BENZ      A 009 250 14 03
MERCEDES-BENZ      A 010 250 83 03
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Tarcza sprzęgła 3321 KAWE w samochodach:

Tarcza sprzęgła


Tarcza sprzęgła jest jednym z kluczowych elementów układu przeniesienia napędu w samochodzie. Zbudowana jest z piasty umiejscowionej na wielowypuście wałka sprzęgłowego oraz tarczy nośnej, na której znajdują się okładziny cierne. Zadanie tarczy jest przeniesienie napędu z wału korbowego na wałek sprzęgłowy. W tym celu wykorzystywane jest tarcie dociśniętych do siebie elementów.

Tarcza często (w modelach bez koła dwumasowego) ma tłumik drgań skrętnych. Nie określa się trwałości tarczy sprzęgłowej, jej żywotność zależy w dużej mierze od stylu jazdy kierowcy.

W bardzo łatwy sposób można wydłużyć trwałość tego elementu. Wystarczy trzymać się kilku prostych wskazówek dotyczących samej jazdy. Oto kilka z nich. Najważniejsze jest unikanie gwałtownego ruszania oraz tzw. palenia sprzęgła. Jazda pod górę, gdy pojazd jest solidnie obciążony, powoduje przyspieszone zużywanie się okładzin tarczy sprzęgła.

Objawów, że może dochodzić do zużycia tarczy sprzęgłowej, może być wiele. Do najpowszechniejszych należy ślizganie się sprzęgła, czyli niewystarczająca reakcja samochodu na puszczenie pedału sprzęgła. Auto "nie ciągnie". Dodatkowym objawem może być też szarpanie podczas ruszania oraz nienaturalne dźwięki dochodzące od strony skrzyni biegów. To wszystko powinno skłonić kierowcę do udania się do mechanika.