Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » tarcza sprzęgła Audi A6 C6 (4F2) 3.0 TFSI quattro (2008.10-2011.03) 290km » 3338 kawe
wybrany samochód: 
Audi A6 C6 (4f2) 3.0 Tfsi Quattro (2008.10-2011.03) 290km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Tarcza sprzęgła 3338 KAWE

3338 Tarcza sprzęgła KAWE
kawe 3338
Tarcza sprzęgła 3338
3338
kawe 3338 Tarcza sprzęgła
861.00 zł
Kup

przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

3338

producent:

KAWE

Status produktu: Normalny
Parametr310 VLO
Średnica [mm]310
Profil piasty45mm
Ilość zębów16

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza sprzęgła 3338 KAWE

Tarcza sprzęgła organiczna (310mm pełen profil) pasuje do: RENAULT 700 M, 704 M, 720 M, 724 M, 750 MI, 754 MI, 800 M, 804 MI, 850 MI, 854 MI, 85, 85 X, 68-12 RA, 68-12 RS, 75-12 LS, 75-12 RA
numery OEM:
RENAULT      6005 007 199
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Tarcza sprzęgła 3338 KAWE w samochodach:

Tarcza sprzęgła


Tarcza sprzęgła jest jednym z kluczowych elementów układu przeniesienia napędu w samochodzie. Zbudowana jest z piasty umiejscowionej na wielowypuście wałka sprzęgłowego oraz tarczy nośnej, na której znajdują się okładziny cierne. Zadanie tarczy jest przeniesienie napędu z wału korbowego na wałek sprzęgłowy. W tym celu wykorzystywane jest tarcie dociśniętych do siebie elementów.

Tarcza często (w modelach bez koła dwumasowego) ma tłumik drgań skrętnych. Nie określa się trwałości tarczy sprzęgłowej, jej żywotność zależy w dużej mierze od stylu jazdy kierowcy.

W bardzo łatwy sposób można wydłużyć trwałość tego elementu. Wystarczy trzymać się kilku prostych wskazówek dotyczących samej jazdy. Oto kilka z nich. Najważniejsze jest unikanie gwałtownego ruszania oraz tzw. palenia sprzęgła. Jazda pod górę, gdy pojazd jest solidnie obciążony, powoduje przyspieszone zużywanie się okładzin tarczy sprzęgła.

Objawów, że może dochodzić do zużycia tarczy sprzęgłowej, może być wiele. Do najpowszechniejszych należy ślizganie się sprzęgła, czyli niewystarczająca reakcja samochodu na puszczenie pedału sprzęgła. Auto "nie ciągnie". Dodatkowym objawem może być też szarpanie podczas ruszania oraz nienaturalne dźwięki dochodzące od strony skrzyni biegów. To wszystko powinno skłonić kierowcę do udania się do mechanika.