Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » tarcza sprzęgła Nissan NV400 Platforma / podwozie (X62, X62B) dCi 145 (2011.11-???) 146km » 3338/9 kawe
wybrany samochód: 
Nissan Nv400 Platforma / Podwozie (x62, X62b) Dci 145 (2011.11-???) 146km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Tarcza sprzęgła 3338/9 KAWE

3338/9 Tarcza sprzęgła KAWE
kawe 3338/9
Tarcza sprzęgła 3338/9
3338/9
kawe 3338/9 Tarcza sprzęgła
Tarcza sprzęgła 3338/9 kawe
Tarcza sprzęgła 3338/9 kawe
625.00 zł
Kup

przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 1 szt.
 
    Ocena:
numer części:

3338/9

producent:

KAWE

Status produktu: Normalny
Parametr310 VLC658
Profil piasty45
Ilość zębów16

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza sprzęgła 3338/9 KAWE

Tarcza sprzęgła (310mm, liczba ramion: 6) pasuje do: RENAULT 700 M, 704 M, 720 M, 724 M, 750 MI, 754 MI, 800 M, 804 MI, 850 MI, 854 MI, 85, 85 X, 68-12 RA, 68-12 RS, 75-12 LS, 75-12 RA, 75-12 RS
numery OEM:
RENAULT      7700 061 799
RENAULT      6005 001 440
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Tarcza sprzęgła 3338/9 KAWE w samochodach:

Tarcza sprzęgła


Tarcza sprzęgła jest jednym z kluczowych elementów układu przeniesienia napędu w samochodzie. Zbudowana jest z piasty umiejscowionej na wielowypuście wałka sprzęgłowego oraz tarczy nośnej, na której znajdują się okładziny cierne. Zadanie tarczy jest przeniesienie napędu z wału korbowego na wałek sprzęgłowy. W tym celu wykorzystywane jest tarcie dociśniętych do siebie elementów.

Tarcza często (w modelach bez koła dwumasowego) ma tłumik drgań skrętnych. Nie określa się trwałości tarczy sprzęgłowej, jej żywotność zależy w dużej mierze od stylu jazdy kierowcy.

W bardzo łatwy sposób można wydłużyć trwałość tego elementu. Wystarczy trzymać się kilku prostych wskazówek dotyczących samej jazdy. Oto kilka z nich. Najważniejsze jest unikanie gwałtownego ruszania oraz tzw. palenia sprzęgła. Jazda pod górę, gdy pojazd jest solidnie obciążony, powoduje przyspieszone zużywanie się okładzin tarczy sprzęgła.

Objawów, że może dochodzić do zużycia tarczy sprzęgłowej, może być wiele. Do najpowszechniejszych należy ślizganie się sprzęgła, czyli niewystarczająca reakcja samochodu na puszczenie pedału sprzęgła. Auto "nie ciągnie". Dodatkowym objawem może być też szarpanie podczas ruszania oraz nienaturalne dźwięki dochodzące od strony skrzyni biegów. To wszystko powinno skłonić kierowcę do udania się do mechanika.