Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » tarcza sprzęgła Peugeot 3008 I nadwozie wielkoprzestrzenne (MPV) (0U_) 2.0 HDi Hybrid4 (0URHCA) (2011.02-2016.08) 200km » 3409 kawe
wybrany samochód: 
Peugeot 3008 I Nadwozie Wielkoprzestrzenne (mpv) (0u_) 2.0 Hdi Hybrid4 (0urhca) (2011.02-2016.08) 200km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Tarcza sprzęgła 3409 KAWE

3409 Tarcza sprzęgła KAWE
kawe 3409
Tarcza sprzęgła 3409
3409
kawe 3409 Tarcza sprzęgła
592.00 zł
Kup

przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - dzisiaj: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

3409

producent:

KAWE

Status produktu: Normalny
Parametr330 SLC
Średnica [mm]330
Profil piasty2" (50,8mm)
Ilość zębów23

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza sprzęgła 3409 KAWE

Tarcza sprzęgła ceramiczna (330mm, liczba ramion: 7) pasuje do: MASSEY FERGUSON 3050, 3050 TURBO, 3055, 3060, 3060E, 3065, 3065 PANORAMA, 3070, 3070E, 3075, 3080, 3085, 3090, 3095, 3115, 3120
numery OEM:
brak danych o numerach OEM
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Tarcza sprzęgła 3409 KAWE w samochodach:

Klienci którzy zakupili ten produkt kupili również:

Tarcza sprzęgła


Tarcza sprzęgła jest jednym z kluczowych elementów układu przeniesienia napędu w samochodzie. Zbudowana jest z piasty umiejscowionej na wielowypuście wałka sprzęgłowego oraz tarczy nośnej, na której znajdują się okładziny cierne. Zadanie tarczy jest przeniesienie napędu z wału korbowego na wałek sprzęgłowy. W tym celu wykorzystywane jest tarcie dociśniętych do siebie elementów.

Tarcza często (w modelach bez koła dwumasowego) ma tłumik drgań skrętnych. Nie określa się trwałości tarczy sprzęgłowej, jej żywotność zależy w dużej mierze od stylu jazdy kierowcy.

W bardzo łatwy sposób można wydłużyć trwałość tego elementu. Wystarczy trzymać się kilku prostych wskazówek dotyczących samej jazdy. Oto kilka z nich. Najważniejsze jest unikanie gwałtownego ruszania oraz tzw. palenia sprzęgła. Jazda pod górę, gdy pojazd jest solidnie obciążony, powoduje przyspieszone zużywanie się okładzin tarczy sprzęgła.

Objawów, że może dochodzić do zużycia tarczy sprzęgłowej, może być wiele. Do najpowszechniejszych należy ślizganie się sprzęgła, czyli niewystarczająca reakcja samochodu na puszczenie pedału sprzęgła. Auto "nie ciągnie". Dodatkowym objawem może być też szarpanie podczas ruszania oraz nienaturalne dźwięki dochodzące od strony skrzyni biegów. To wszystko powinno skłonić kierowcę do udania się do mechanika.