Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » tarcza sprzęgła Opel ASTRA J GTC 2.0 CDTI (08) (2011.10-2015.10) 165km » 3461 kawe
wybrany samochód: 
Opel Astra J Gtc 2.0 Cdti (08) (2011.10-2015.10) 165km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Tarcza sprzęgła 3461 KAWE

3461 Tarcza sprzęgła KAWE
kawe 3461
587.01 zł
Kup

przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 1 szt.
 
    Ocena:
numer części:

3461

producent:

KAWE

Status produktu: Normalny
Parametr330 VLO
Średnica [mm]330
Profil piasty32mm
Ilość zębów17

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza sprzęgła 3461 KAWE

Tarcza sprzęgła organiczna (330mm pełen profil) pasuje do: CASE IH 100, 78, 80, 80 PRO, 86, 90, 94, CASE-STEYR 9078, 9083, 9086, 9094, 9080, 9090, 9100, LINDNER 80
numery OEM:
brak danych o numerach OEM
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Tarcza sprzęgła 3461 KAWE w samochodach:

Tarcza sprzęgła


Tarcza sprzęgła jest jednym z kluczowych elementów układu przeniesienia napędu w samochodzie. Zbudowana jest z piasty umiejscowionej na wielowypuście wałka sprzęgłowego oraz tarczy nośnej, na której znajdują się okładziny cierne. Zadanie tarczy jest przeniesienie napędu z wału korbowego na wałek sprzęgłowy. W tym celu wykorzystywane jest tarcie dociśniętych do siebie elementów.

Tarcza często (w modelach bez koła dwumasowego) ma tłumik drgań skrętnych. Nie określa się trwałości tarczy sprzęgłowej, jej żywotność zależy w dużej mierze od stylu jazdy kierowcy.

W bardzo łatwy sposób można wydłużyć trwałość tego elementu. Wystarczy trzymać się kilku prostych wskazówek dotyczących samej jazdy. Oto kilka z nich. Najważniejsze jest unikanie gwałtownego ruszania oraz tzw. palenia sprzęgła. Jazda pod górę, gdy pojazd jest solidnie obciążony, powoduje przyspieszone zużywanie się okładzin tarczy sprzęgła.

Objawów, że może dochodzić do zużycia tarczy sprzęgłowej, może być wiele. Do najpowszechniejszych należy ślizganie się sprzęgła, czyli niewystarczająca reakcja samochodu na puszczenie pedału sprzęgła. Auto "nie ciągnie". Dodatkowym objawem może być też szarpanie podczas ruszania oraz nienaturalne dźwięki dochodzące od strony skrzyni biegów. To wszystko powinno skłonić kierowcę do udania się do mechanika.