W okresie wakacyjnym obsługa telefoniczna w godzinach 8:00 - 12:00
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » Filtr oleju, 50013136 kolbenschmidt

Filtr oleju 50013136 KOLBENSCHMIDT

50013136 Filtr oleju KOLBENSCHMIDT
 

    Ocena:
numery handlowe:

136-OC

numer części:

50013136

producent:

KOLBENSCHMIDT

Rodzaj filtra Wkład filtra
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 90
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 12
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 88
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 25
Wysokość [mm] 167
nr EAN 4028977027277
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju 50013136 KOLBENSCHMIDT

numery OEM:
FORD      5 016 966
GMC      93156614
MERCEDES-BENZ      601 164 01 25
MERCEDES-BENZ      601 180 00 09
MERCEDES-BENZ      601 180 01 09
MERCEDES-BENZ      601 180 02 10
MERCEDES-BENZ      601 184 00 25
MERCEDES-BENZ      601 184 01 25
MERCEDES-BENZ      801 180 01 09
MERCEDES-BENZ      A 601 164 01 25
MERCEDES-BENZ      A 601 180 00 09
MERCEDES-BENZ      A 601 180 01 09
MERCEDES-BENZ      A 601 180 02 10
MERCEDES-BENZ      A 601 184 00 25
MERCEDES-BENZ      A 601 184 01 25
MERCEDES-BENZ      A 801 180 01 09

Zastosowanie Filtr oleju 50013136 KOLBENSCHMIDT w samochodach:

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.