Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » CH4536 fram

Filtr oleju CH4536 FRAM

CH4536 Filtr oleju FRAM
29.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
1 szt. wysyłka pojutrze

    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

CH4536

producent:

FRAM

Rodzaj filtra Wkład filtra
średnica zewnętrzna [mm] 90
Średnica wewnętrzna [mm] 12
Wysokość [mm] 167
nr EAN 5022650209782

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju CH4536 FRAM

numery OEM:
FORD      5016966
MERCEDES-BENZ      6011800009
MERCEDES-BENZ      6011800109
MERCEDES-BENZ      6011800210
MERCEDES-BENZ      6011840025
MERCEDES-BENZ      6011840125
MERCEDES-BENZ      611840025
MERCEDES-BENZ      A6011800009
MERCEDES-BENZ      A6011800109
MERCEDES-BENZ      A6011800210
MERCEDES-BENZ      A6011840025
MERCEDES-BENZ      A6011840125
MERCEDES-BENZ      A611840025
PEUGEOT      1109E8
SSANGYONG      6011800109
SSANGYONG      6611803009
AC      AC202
AC      AC6242E
AC      FX0104

Zastosowanie Filtr oleju CH4536 FRAM w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju CH4536 FRAM:

2021-09-18
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-01-21
 5/5
Jeszcze nigdy się nie zawiodłem na producencie fram , także teraz

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.