Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » J1310400 herth+buss jakoparts

Filtr oleju J1310400 HERTH+BUSS JAKOPARTS

J1310400 Filtr oleju HERTH+BUSS JAKOPARTS
 

    Ocena:
numer części:

J1310400

Rodzaj filtra Wkład filtra
Długość [mm] 159
średnica zewnętrzna [mm] 62
Średnica 1 [mm] 23
Średnica 2 [mm] 23
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego J9131003
nr EAN 4029416111779

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju J1310400 HERTH+BUSS JAKOPARTS

Filtr oleju pasuje do: MERCEDES 124 (A124), 124 (C124), 124 T-MODEL (S124), 124 (W124), C (CL203), C T-MODEL (S202), C T-MODEL (S203), C (W202), C (W203), CLK (A208), CLK (C208) 1.8-5.0 05.86-
numery OEM:
AUDI      00A 115 466
MERCEDES-BENZ      10418 00109
MERCEDES-BENZ      10418 00225
MERCEDES-BENZ      10418 00825
MERCEDES-BENZ      10418-00709
MERCEDES-BENZ      10418-40225
MERCEDES-BENZ      10418-40325
MERCEDES-BENZ      10418-40425
MERCEDES-BENZ      10418-40825
MERCEDES-BENZ      10418-40825OD
MERCEDES-BENZ      10418-40925OD
MERCEDES-BENZ      1111840225
MERCEDES-BENZ      1111840425
MERCEDES-BENZ      162 180 30 09
MERCEDES-BENZ      A 104 180 01 09
MERCEDES-BENZ      A 104 180 01 09 67
MERCEDES-BENZ      A 104 180 07 09
MERCEDES-BENZ      A 104 184 02 25
MERCEDES-BENZ      A 104 184 03 25
MERCEDES-BENZ      A 104 184 04 25
MERCEDES-BENZ      A 104 184 08 25
MERCEDES-BENZ      A 104 184 08 25 OD
MERCEDES-BENZ      A 104 184 09 25 OD
MERCEDES-BENZ      A 111 184 02 25
MERCEDES-BENZ      A 111 184 04 25
MERCEDES-BENZ      A 162 180 30 09
VOLKSWAGEN      00A115466
SSANGYONG      10418-00509
SSANGYONG      1041800109
SSANGYONG      1621803009
SSANGYONG      1621843025
SSANGYONG      A1041-800109
SSANGYONG      A1041-80010910
SSANGYONG      A1041-80010967
SSANGYONG      A1041-840425
SSANGYONG      A1041-840825
DAEWOO      10418-00109
DAEWOO      16218-03009
VAG      00A 115 466

Zastosowanie Filtr oleju J1310400 HERTH+BUSS JAKOPARTS w samochodach:

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.