Rodzaj filtra | Wkład filtra | |
średnica zewnętrzna [mm] | 62 | |
Średnica wewnętrzna 1 [mm] | 21 | |
Średnica wewnętrzna 2 [mm] | 22 | |
Wysokość [mm] | 159 | |
nr EAN | 4030776000658 |
Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju E142H D21 HENGST
KLASA M, CLK, KLASA S, KLASA S coupe, KLASA C, KLASA C coupe, KLASA C T-Model
REXTON, RODIUS I, KYRON, MUSSO SPORTS, ACTYON I, STAVIC, ACTYON SPORTS I
GOLF IV Variant, GOLF IV Cabriolet, LUPO I, BORA I, BORA Variant, POLO, PASSAT B5.5
MATIZ, MUSSO, KORANDO, KORANDO Cabrio, REZZO, REXTON, KALOS
S80 I, C70 I, V70 II, S60 I, XC90 I, S40 II, V50
1041800109, 1041800509, 1041800709, 1041800825, 1041840225, 1041840325, 1041840425, 1041840825, A1041800109, A1041800509, A1041800825, A1041840225, A1041840325, A1041840425, A1041840825, A1041800709
1041800109, 1621843025, 1621803009
MERCEDES-BENZ | 104 180 01 09 | |
MERCEDES-BENZ | 104 180 05 09 | |
MERCEDES-BENZ | 104 180 07 09 | |
MERCEDES-BENZ | 104 180 08 25 | |
MERCEDES-BENZ | 104 184 02 25 | |
MERCEDES-BENZ | 104 184 03 25 | |
MERCEDES-BENZ | 104 184 04 25 | |
MERCEDES-BENZ | 104 184 08 25 | |
MERCEDES-BENZ | A 104 180 01 09 | |
MERCEDES-BENZ | A 104 180 05 09 | |
MERCEDES-BENZ | A 104 180 08 25 | |
MERCEDES-BENZ | A 104 184 02 25 | |
MERCEDES-BENZ | A 104 184 03 25 | |
MERCEDES-BENZ | A 104 184 04 25 | |
MERCEDES-BENZ | A 104 184 08 25 | |
MERCEDES-BENZ | A104180 07 09 | |
SSANGYONG | 104 180 01 09 | |
SSANGYONG | 162 184 30 25 | |
SSANGYONG | 16218-03009 | |
VAG | 00A 115 466 |
Zastosowanie Filtr oleju E142H D21 HENGST w samochodach:
Opinie Klientów o Filtr oleju E142H D21 HENGST:
Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń.
Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika.
Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.