Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » CH6848 fram

Filtr oleju CH6848 FRAM

CH6848 Filtr oleju FRAM
21.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

CH6848

producent:

FRAM

Rodzaj filtra Wkład filtra
średnica zewnętrzna [mm] 62
Średnica wewnętrzna [mm] 23
Wysokość [mm] 162
nr EAN 5022650209973

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju CH6848 FRAM

numery OEM:
IVECO      J1310400
MERCEDES-BENZ      1041800109
MERCEDES-BENZ      1041800225
MERCEDES-BENZ      1041800709
MERCEDES-BENZ      1041840225
MERCEDES-BENZ      1041840325
MERCEDES-BENZ      1041840425
MERCEDES-BENZ      1041840825
MERCEDES-BENZ      A1041800109
MERCEDES-BENZ      A1041800225
MERCEDES-BENZ      A1041800709
MERCEDES-BENZ      A1041840225
MERCEDES-BENZ      A1041840325
MERCEDES-BENZ      A1041840425
MERCEDES-BENZ      A1041840825
PEUGEOT      1109T6
SSANGYONG      1041800109
SSANGYONG      1621803009
SSANGYONG      1621843025
DAEWOO      1041800109
VAG      00A115466
AC      AC6213E

Zastosowanie Filtr oleju CH6848 FRAM w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju CH6848 FRAM:

2020-01-21
 5/5
Jeszcze nigdy się nie zawiodłem na producencie fram , także teraz
2021-09-18
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.