Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » 10-ECO009 ashika

Filtr oleju 10-ECO009 ASHIKA

10-ECO009 Filtr oleju ASHIKA
13.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
1 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
5/5 (5 ocen)
numer części:

10-ECO009

producent:

ASHIKA

Rodzaj filtra Wkład filtra
Długość [mm] 161
średnica zewnętrzna [mm] 62
Średnica wewnętrzna [mm] 18,5
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 0
Średnica zabudowy [mm] 33
nr EAN 8033001186154

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju 10-ECO009 ASHIKA

numery OEM:
BMW      M B 104.180.01.09
MERCEDES-BENZ      1041800109
MERCEDES-BENZ      1041800709
MERCEDES-BENZ      A1041800109
MERCEDES-BENZ      A104180010910
MERCEDES-BENZ      A104180010928
MERCEDES-BENZ      A104180010967
MERCEDES-BENZ      A1041800709
CHEVROLET      1041800109
SSANGYONG      1041800109
SSANGYONG      1041800709
SSANGYONG      1621803009
SSANGYONG      1621843025
DAEWOO      1041800109
DAEWOO      1621803009

Zastosowanie Filtr oleju 10-ECO009 ASHIKA w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju 10-ECO009 ASHIKA:

2022-04-01
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-10-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-11-12
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-03-08
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-08-13
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.