W okresie wakacyjnym obsługa telefoniczna w godzinach 8:00 - 12:00
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » Filtr oleju, 50013848 kolbenschmidt

Filtr oleju 50013848 KOLBENSCHMIDT

50013848 Filtr oleju KOLBENSCHMIDT
 

    Ocena:
numery handlowe:

848-OS

numer części:

50013848

producent:

KOLBENSCHMIDT

Rodzaj filtra Filtr przykręcany
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 66
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 56
Wymiar gwintu 3/4-16 UNF
Wysokość [mm] 85
Ciśnienie otwarcia zaworu bocznikowego [bar] 1,2
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z zaworem zwrotnym
nr EAN 4028977496493
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju 50013848 KOLBENSCHMIDT

numery OEM:
DAIHATSU      15601-87110
NISSAN      15208-31000
NISSAN      15208-31U01
NISSAN      15208-7B000
NISSAN      15208-9E000
SUZUKI      16510-085C00
SUZUKI      16510-61A00
SUZUKI      16510-61A01
SUZUKI      16510-61A20
TOYOTA      15601-76008
TOYOTA      15601-76008-71
TOYOTA      90080-91210
TOYOTA      90915-03004
TOYOTA      90915-10002
TOYOTA      90915-10004
TOYOTA      90915-TA002
TOYOTA      90915-YZZE2
TOYOTA      90915-YZZJ2
VW (VOLKSWAGEN)      J90 915 100 02

Zastosowanie Filtr oleju 50013848 KOLBENSCHMIDT w samochodach:

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.