Rodzaj filtra | Filtr przykręcany |
Długość [mm] | 70 |
średnica zewnętrzna [mm] | 66 |
Gwint wewnętrzny [mm] | M20 x 1,5 |
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego | J9131002 |
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego | J9131003 |
nr EAN | 4029416013943 |
Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju J1311018 HERTH+BUSS JAKOPARTS
CLIO II, MASTER II, MEGANE I Grandtour, SCÉNIC I, LAGUNA II, LAGUNA II Grandtour, TRAFIC II
323 S VI, 323 F VI, B-SERIE, PREMACY, MPV II, TRIBUTE, 6
ALMERA TINO, ALMERA II Hatchback, MAXIMA, ALMERA II, X-TRAIL I, PRIMERA, PRIMERA Hatchback
LEGACY III, IMPREZA, OUTBACK, FORESTER, JUSTY III, LEGACY IV, TRIBECA
CLARUS, PRIDE, CARNIVAL I, ROADSTER, RETONA samochód terenowy zamknięty, JOICE, RIO I
FX, Q45 III, M35, M45, EX, G coupe, G
SONATA IV, XG, ACCENT II, TRAJET, ELANTRA III, HIGHWAY, SANTA FÉ I
LOGAN, LOGAN MCV, SOLENZA, SANDERO, SUPERNOVA, LOGAN EXPRESS, DUSTER
152009645R, 152085758R, 1520865F0A, 152088066R, 1520865F0B, 1520865F00, 7701053054, 7701068766
037023802, 8FG123802, B6Y014302A, B6Y114302, B6Y1143029A, B6Y114302A, FE3R14302, PE0114302, PE01143029A, PE0114302A, PE0114302A9A, PE0114302B, PE0114302B9A
152081HC0A, 152083J400, 152083J400XX, 1520865F00, 1520865F01, 1520865F0A, 1520865F0B, 1520865F0C, 1520865F0D, 1520865F0E, 1520865F10, 1520865F1A, 1520865F1B, 152087B000, 152089E000, 152089F600, 152089F60A, AY100KE001, AY100NS004
15208AA080, 15208AA100, 15208AA12A, 15208KA010, 15208KA040
0B63114302, 2630002500, 2630002501, 2630002502, 2630002503, 2630003000, 2630003001, 263002Y500, KKY0114302, KKY0114302A
0B63114302, 2630002500, 2630002500AT, 2630002501, 2630002502, 2630002503, 2630003000, 2630003001, KKY0114302
HONDA | 15208-65F00 | |
MAZDA | 0370-23-802 | |
MAZDA | 8FG1-23-802 | |
MAZDA | B6Y0-14-302A | |
MAZDA | B6Y1-14-302 | |
MAZDA | B6Y1-14-302 9A | |
MAZDA | B6Y1-14-302A | |
MAZDA | FE3R-14-302 | |
MAZDA | PE01-14-302 | |
MAZDA | PE01-14-302 9A | |
MAZDA | PE01-14-302A | |
MAZDA | PE01-14-302A9A | |
MAZDA | PE01-14-302B | |
MAZDA | PE01-14-302B9A | |
NISSAN | 15208-1HC0A | |
NISSAN | 15208-3J400 | |
NISSAN | 15208-3J400XX | |
NISSAN | 15208-65F00 | |
NISSAN | 15208-65F01 | |
NISSAN | 15208-65F0A | |
NISSAN | 15208-65F0B | |
NISSAN | 15208-65F0C | |
NISSAN | 15208-65F0D | |
NISSAN | 15208-65F0E | |
NISSAN | 15208-65F10 | |
NISSAN | 15208-65F1A | |
NISSAN | 15208-65F1B | |
NISSAN | 15208-7B000 | |
NISSAN | 15208-9E000 | |
NISSAN | 15208-9F600 | |
NISSAN | 15208-9F60A | |
NISSAN | AY100-KE001 | |
NISSAN | AY100-NS004 | |
RENAULT | 15 20 096 45R | |
RENAULT | 15 20 857 58R | |
RENAULT | 15 20 865 F0A | |
RENAULT | 15 20 880 66R | |
RENAULT | 15 20865 F0B | |
RENAULT | 15208-65F00 | |
RENAULT | 77 01 0530 54 | |
RENAULT | 77 01 068 766 | |
SUBARU | 15208-AA080 | |
SUBARU | 15208-AA100 | |
SUBARU | 15208-AA12A | |
SUBARU | 15208-KA010 | |
SUBARU | 15208-KA040 | |
HYUNDAI | 0B631-14-302 | |
HYUNDAI | 26300-02500 | |
HYUNDAI | 26300-02500AT | |
HYUNDAI | 26300-02501 | |
HYUNDAI | 26300-02502 | |
HYUNDAI | 26300-02503 | |
HYUNDAI | 26300-03000 | |
HYUNDAI | 26300-03001 | |
HYUNDAI | KKY01-14-302 | |
KIA | 0B631-14-302 | |
KIA | 26300-02500 | |
KIA | 26300-02501 | |
KIA | 26300-02502 | |
KIA | 26300-02503 | |
KIA | 26300-03000 | |
KIA | 26300-03001 | |
KIA | 26300-2Y500 | |
KIA | KKY01-14-302 | |
KIA | KKY01-14-302A |
Zastosowanie Filtr oleju J1311018 HERTH+BUSS JAKOPARTS w samochodach:
Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń.
Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika.
Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.