Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju Ford TRANSIT Platforma / podwozie (FM_ _, FN_ _) 2.4 TDCi (2004.03-2006.05) 137km » 1700400 kraft automotive
wybrany samochód: 
Ford Transit Platforma / Podwozie (fm_ _, Fn_ _) 2.4 Tdci (2004.03-2006.05) 137km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Filtr oleju 1700400 KRAFT AUTOMOTIVE

20.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
5/5 (5 ocen)
numer części:

1700400

producent:

KRAFT AUTOMOTIVE

Status produktu: Normalny
Numer seryjnyK1700400
Rodzaj filtraWkład filtra

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju 1700400 KRAFT AUTOMOTIVE

numery OEM:
SKODA      03C115562
VOLKSWAGEN      03C115562
VOLKSWAGEN      03C115577A
VAG      03C 115 562
VAG      03C 115 577 A

Zastosowanie Filtr oleju 1700400 KRAFT AUTOMOTIVE w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju 1700400 KRAFT AUTOMOTIVE:

2020-11-10
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-06-08
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2023-05-08
 5/5
Oky
2020-10-16
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-07-28
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.