Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Volkswagen LT 40-55 I Furgon (291-512) 2.4 TD Syncro (1992.08-1996.04) 95km » 4312210 kraft automotive
wybrany samochód: 
Volkswagen Lt 40-55 I Furgon (291-512) 2.4 Td Syncro (1992.08-1996.04) 95km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 4312210 KRAFT AUTOMOTIVE

4312210 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego KRAFT AUTOMOTIVE
31.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - dzisiaj: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

4312210

producent:

KRAFT AUTOMOTIVE

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z lewej
Wymiar gwintuFM14X2R
Wymiar stożka [mm]13
Rozmiar gwintu 1MM10x1.5R
Numer seryjny4312210
nr EAN5901159119320

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 4312210 KRAFT AUTOMOTIVE

numery OEM:
FORD      1 074 306
FORD      1 107 015
FORD USA      98AG 3290 AA
FORD USA      98AX 3270 BA
FORD USA      YS4Z 3A130 AA
FORD USA      YS4Z 3A130 CB

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 4312210 KRAFT AUTOMOTIVE w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.