Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny » wysprzęglik centralny Iveco STRALIS II AD260S46P (2012-???) 460km » 3249 lpr
wybrany samochód: 
Iveco Stralis Ii Ad260s46p (2012-???) 460km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wysprzęglik centralny sprzęgła 3249 LPR

3249 Wysprzęglik centralny sprzęgła LPR
lpr 3249
Wysprzęglik centralny sprzęgła 3249
3249
lpr 3249 Wysprzęglik centralny sprzęgła
318.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 2 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

3249, M30236

numer części:

3249

producent:

LPR

Status produktu: Normalny
otwór Ø [mm]36
MateriałAluminium
System hamulcowyFTE
nr EAN8032928137393

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wysprzęglik centralny sprzęgła 3249 LPR

Łożysko hydrauliczne koncentryczne pasuje do: MERCEDES C (CL203), C T-MODEL (S202), C T-MODEL (S203), C (W203), CLC (CL203), CLK (A208), CLK (C208), E T-MODEL (S210), E (VF210) 2.0-3.2 06.95-
numery OEM:
MERCEDES-BENZ      0002541508
MERCEDES-BENZ      0002542408
MERCEDES-BENZ      A0002541508
MERCEDES-BENZ      A0002542408

Zastosowanie Wysprzęglik centralny sprzęgła 3249 LPR w samochodach:

Wysprzęglik centralny sprzęgła


Centralny wysprzęglik to hydrauliczny element zestawu sprzęgła samochodowego, który montowany jest w dzwonie skrzyni biegów. Łączy on w sobie funkcje siłownika sprzęgła i łożyska oporowego. Dzięki zintegrowaniu dwóch części w jedną, naprawy są łatwiejsze. Pamiętajmy, że rozwiązanie to spotkamy tylko w najnowszych pojazdach. Przy każdorazowej naprawie sprzęgła należy również dokonać wymiany wysprzęglika.

Jeśli chodzi o zasadę działania, współpracuje on z tarczą dociskową i jest w podobnej bliskości, co standardowe łożysko wyciskowe w układzie z tradycyjnym sprzęgłem. Pamiętajmy, że łożysko w wysprzęgliku centralnym może przemieszczać się osiowo na nośniku. Minimalizuje to zużycie listków sprężyny talerzowej.

Układ taki ma znacznie wyższą sprawność mechaniczną od systemu z linką sprzęgła lub łożyskiem wyciskowym współpracującym z siłownikiem sprzęgła. Co ciekawe wysprzęglik wykonany jest najczęściej z tworzywa sztucznego, czasem ze stali lub aluminium. Są w nim również elementy gumowe.

Typowymi usterkami są wycieki płynu hydraulicznego, utrata uszczelnień lub pogorszenie właściwości płynu hydraulicznego. Jeśli okazuje się, że do włączenia biegów w samochodzie musimy używać większej niż dotychczas siły, jest prawdopodobne, że układ jest nieszczelny.