Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » Filtr oleju, 152071758826 magneti marelli

Filtr oleju 152071758826 MAGNETI MARELLI

152071758826 Filtr oleju MAGNETI MARELLI
 

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numery handlowe:

154068322080, 71758826

numer części:

152071758826

producent:

MAGNETI MARELLI

Wysokość [mm] 55
Rodzaj filtra Wkład filtra
Średnica 1 [mm] 21
średnica zewnętrzna [mm] 52
nr EAN 8001063523200
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju 152071758826 MAGNETI MARELLI

numery OEM:
MERCEDES-BENZ      1601800310
MERCEDES-BENZ      1601840025
MERCEDES-BENZ      1601840125
MERCEDES-BENZ      1601840225
MERCEDES-BENZ      6601840025
MERCEDES-BENZ      A1601800310
MERCEDES-BENZ      A1601840025
MERCEDES-BENZ      A1601840225
MERCEDES-BENZ      A6601840025
AC      X624
SMART      0003041V003
SMART      0003041V004
SMART      0008034V001
SMART      0019727V001
SMART      001972V001
SMART      19727V001

Zastosowanie Filtr oleju 152071758826 MAGNETI MARELLI w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju 152071758826 MAGNETI MARELLI:

2022-08-28
 5/5
pasuje

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.