Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat » TI 52 90 mahle

Termostat układu chłodzenia TI 52 90 MAHLE

TI 52 90 Termostat układu chłodzenia MAHLE
 

    Ocena:
5/5 (6 ocen)
numery handlowe:

70808508, 70808908, C.1000.90

numer części:

TI 52 90

producent:

MAHLE

Temperatura otwarcia [°c] 90
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem
nr EAN 4250192995172

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat układu chłodzenia TI 52 90 MAHLE

Termostat cieczy chłodzącej (90°C, w obudowie) pasuje do: SMART CABRIO, CITY-COUPE, FORTWO 0.8D 11.99-
numery OEM:
MERCEDES-BENZ      660 200 03 15
MERCEDES-BENZ      660 200 05 15
MERCEDES-BENZ      A660 200 03 15
MERCEDES-BENZ      A660 200 05 15
SMART      0004698V002
SMART      0004698V002000000
SMART      0004698V003
SMART      0004698V003000000
SMART      660 200 03 15
SMART      6602000515
SMART      A6602000315
SMART      Q0004698V003000000

Zastosowanie Termostat układu chłodzenia TI 52 90 MAHLE w samochodach:

Opinie Klientów o Termostat układu chłodzenia TI 52 90 MAHLE:

2021-05-27
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2023-11-13
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2023-11-13
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-04-17
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-05-26
 4/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-02-14
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.