Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Audi 100 C3 sedan (443, 444) 2.3 quattro (1990.01-1990.11) 133km » L13100 monroe
wybrany samochód: 
Audi 100 C3 Sedan (443, 444) 2.3 Quattro (1990.01-1990.11) 133km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego L13100 MONROE

L13100 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego MONROE
55.01 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - dzisiaj: 2 szt.
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

L13100

producent:

MONROE

Status produktu: Artykuł wychodzący
Ciężar [kg]0,400
Wymagana ilość2
Gwint wewnętrzny [mm]14 x 1,5
Rodzaj gwintuz bieżnikiem prawostronnym
Długość opakowania [cm]13,5
Szerokość opakowania [cm]9,5
Wysokość opakowania [cm]7
nr EAN5412096397837

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego L13100 MONROE

Końcówka drążka kierowniczego L/P pasuje do: TOYOTA CAMRY, CARINA IV, CELICA, COROLLA, COROLLA FX, RAV 4 I, YARIS 1.3-2.5 02.83-11.05
numery OEM:
TOYOTA      45046-09090
TOYOTA      45046-19175
TOYOTA      45046-29265
TOYOTA      45046-29305
TOYOTA      45046-8Y001

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego L13100 MONROE w samochodach:

Opinie Klientów o Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego L13100 MONROE:

2020-03-27
 5/5
Mechanik mówił żeby kupić L16141 monroe i tak zrobiłem
2020-03-27
 5/5
Szukałem w internecie długo L16142 i w lepszej cenie nie znalazłem niż e-autoparts.pl

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.