Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Ford TRANSIT CUSTOM V710 Autobus (NXN) 2.5 Duratec Plug-in-Hybrid (2024-???) 232km » L25233 monroe
wybrany samochód: 
Ford Transit Custom V710 Autobus (nxn) 2.5 Duratec Plug-in-hybrid (2024-???) 232km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny L25233 MONROE

L25233 Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny MONROE
42.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Piątek:3 szt.

    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

L25233

producent:

MONROE

Status produktu: Normalny
Długość [mm]193
Ciężar [kg]0,450
Wymagana ilość2
Wymiar gwintuM14x1,5/M14x1,5
Rodzaj gwintu przegub osiowyz bieżnikiem prawostronnym
Długość opakowania [cm]31
Szerokość opakowania [cm]8
Wysokość opakowania [cm]4
nr EAN5412096487286
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny L25233 MONROE

Drążek kierowniczy boczny (bez końcówki) L/P (dł.: 193mm) pasuje do: DACIA DOKKER, DOKKER/MINIVAN, LODGY, LOGAN II, LOGAN MCV II, SANDERO II, LADA XRAY, RENAULT EXPRESS/MINIVAN 0.9-1.6LPG 03.12-
numery OEM:
RENAULT      4852 131 72R
RENAULT      485211105R
DACIA      4852 131 72R
DACIA      485211105R

Zastosowanie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny L25233 MONROE w samochodach:

Opinie Klientów o Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny L25233 MONROE:

ADAM, JASŁO
2020-03-27
 5/5
Mechanik mówił żeby kupić L16141 monroe i tak zrobiłem
ADAM, JASŁO
2020-03-27
 5/5
Szukałem w internecie długo L16142 i w lepszej cenie nie znalazłem niż e-autoparts.pl

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.