Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » czujnik prędkości obrotowej koła (ABS lub ESP) Bmw 3 Touring (E46) 318 i (2001.09-2005.07) 143km » 293604 nk
wybrany samochód: 
Bmw 3 Touring (e46) 318 I (2001.09-2005.07) 143km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Czujnik, prędkość obrotowa koła 293604 NK

293604 Czujnik, prędkość obrotowa koła NK
nk 293604
Czujnik, prędkość obrotowa koła 293604
61.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
2 szt. wysyłka pojutrze

    Ocena:
numer części:

293604

producent:

NK

Status produktu: Normalny
nr EAN5703858810597

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Czujnik, prędkość obrotowa koła 293604 NK

numery OEM:
OPEL      1238424
OPEL      6238355
OPEL      6238404
OPEL      90360342
OPEL      90510885
OPEL      90541132
VAUXHALL      90360342
VAUXHALL      90510885
VAUXHALL      90541132
VAUXHALL      93169318

Zastosowanie Czujnik, prędkość obrotowa koła 293604 NK w samochodach:

Czujnik prędkości obrotowej koła ABS, czujnik ESP


Główną funkcją czujników obrotów kół jest pozyskiwanie informacji o prędkości obrotowej kół dla systemu ABS, który kontroluje siłę hamowania. Kiedy system odnotuje spadek prędkości obrotowej jednego z kół (zablokowanie się) poniżej pewnej wartości, ABS dostosowuje siłę hamowania tak, aby zapobiec dalszemu blokowaniu się kół.

W pojeździe zachodzi komunikacja pomiędzy ABS a systemem stabilizacji toru jazdy ESP. Do systemu tego przesyłane są szczegółowe informacje dotyczące prędkości obrotowej poszczególnych kół. Dzięki temu możliwe jest zapobieganie poślizgowi wzdłużnemu i poprzecznemu samochodu.

Objawem ewentualnej usterki czujnika jest zapalenie się kontrolki TC (kontrola trakcji), ABS lub ESP. W niektórych przypadkach awaria sygnalizowana jest również zaświeceniem się kontrolki check engine. Co zrozumiałe, nie działa wówczas przeciwblokujący system ABS.

Przyczyny usterek czujnika prędkości obrotowej są różne. Może to być: zabrudzenie czujnika lub tarczy, duży luz na łożysku koła. Zdarza się, że usterka pojawia się z naprawdę prozaicznych powodów, takich jak zmiana rozmiarów opon na jednej osi, zbyt niskie ciśnienie kół, uszkodzony bezpiecznik odpowiadający za ABS i ESP oraz kiepskiej kondycji akumulator.