Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Alfa Romeo GIULIETTA (940_) 2.0 JTDM (940FXE1A, 940FXG11) (2010.04-2020.12) 170km » G1-1208 optimal
wybrany samochód: 
Alfa Romeo Giulietta (940_) 2.0 Jtdm (940fxe1a, 940fxg11) (2010.04-2020.12) 170km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-1208 OPTIMAL

G1-1208 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego OPTIMAL
optimal G1-1208
74.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

G0-679

numer części:

G1-1208

producent:

OPTIMAL

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyOś przednia
Strona zabudowyz prawej
Długość [mm]235
Wymiar stożka [mm]16,7
Gwint wewnętrzny [mm]M16 x 1,50 RHT F
parzyste numery artykułówG1-1209
nr EAN4031185134132

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-1208 OPTIMAL

KOŃCÓWKA DR OPTIMAL G1-1208 VW MULTIVAN 03-
numery OEM:
VOLKSWAGEN      7E0422818
VOLKSWAGEN      7H0422818A
VOLKSWAGEN      7H0422818B
VOLKSWAGEN      7H0422818C
VOLKSWAGEN      7H0422818D

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-1208 OPTIMAL w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.