Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Ford KUGA II (DM2) 1.5 EcoBoost (2014.09-???) 150km » G1-1217 optimal
wybrany samochód: 
Ford Kuga Ii (dm2) 1.5 Ecoboost (2014.09-???) 150km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-1217 OPTIMAL

G1-1217 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego OPTIMAL
optimal G1-1217
Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-1217
54.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

G1-1217

producent:

OPTIMAL

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyOś przednia
Strona zabudowyzewnętrzny
Strona zabudowyz lewej
Długość [mm]210
Wymagana ilość1
Wymiar stożka [mm]12
Gwint wewnętrzny [mm]M14 x 1,50 RHT F
Gwint zewn. [mm]M10 x 1,25 RHT M
parzyste numery artykułówG1-1218
nr EAN4031185181952

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-1217 OPTIMAL

KOŃCÓWKA DR OPTIMAL G1-1217 LEWA RENAULT LAGUNA II 01>,OPEL VIVARO 00>
numery OEM:
NISSAN      48520-00Q0J
NISSAN      48520-00Q1E
NISSAN      48520-00QAK
OPEL      4408510
OPEL      4453051
RENAULT      485202714R
RENAULT      7701049282
RENAULT      8660003579
VAUXHALL      91160043
VAUXHALL      93198895

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-1217 OPTIMAL w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.